مشهد

فضای سبز در حاشیه کشف‌رود به 100 هکتار می‌رسد

13940804001029_PhotoA

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل کاظمی ظهر امروز در آیین افتتاح فاز نخست پارک بهار که در سالن همایش‌های فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد، اظهار کرد: تملک و احداث بوستان بهار 150 میلیارد تومان هزینه داشته و امروز 33 هکتار از 83 هکتار آن به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: پارک‌های موضوعی در افزایش ماندگاری زائران تأثیر دارد و برای این مهم باغ ‌گیاه‌شناسی، پارک گل‌ها و بوستان بهار افتتاح‌شده و پارک مینیاتوری با وسعت 8.5 هکتار نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول بیان کرد: توسعه سرانه فضای سبز در شهر مشهد مورد توجه قرار گرفته و در پایان سال گذشته سرانه فضای سبز مشهد به 12 متر رسید که امیدواریم این رقم تا پایان سال به 13 متر برسد.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری مشهد متذکر شد: یکی دیگر از اقدامات ما توسعه فضای سبز در باغ بام‌ها بوده که این مهم در حال انجام است و تا به امروز 1500 متر باغ بام ایجاد شده و فضای سبز ادارات نیز به 178 هکتار رسیده است.

کاظمی با بیان اینکه بودجه فضای سبز شهرداری مشهد با 17 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 182 میلیارد تومان رسیده، بیان کرد: در سال گذشته 35 درصد از بودجه فضای سبز به مناطق کم‌برخوردار تعلق گرفت که امسال به 53 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: توسعه فضای سبز در حاشیه کشف رود نیز مورد توجه قرار دارد به همین منظور تاکنون 45 هکتار فضای سبز در این زمینه احداث‌ شده است و این رقم تا پایان سال به 100 هکتار افزایش می‌یابد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا