مشهد

کاشت درخت در ۲۲۰ هکتار از اراضی ادارات شهر مشهد

طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد به شهروندانی که درختان جلوی منازل خود را آبیاری کنند در قبوض عوارض نوسازی تخفیف می‌دهد.
کاشت درخت در 220 هکتار از اراضی ادارات شهر مشهد

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از کاشت درخت در ۲۲۰ هکتار از اراضی ادارات شهر مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی در حاشیه مراسم روز درختکاری که در محل پادگان لشگر عملیاتی مردم پایه ۵ نصر با حضور شهروندان و دانش‌آموزان برگزار شد، بیان کرد: شهرداری مشهد در حوزه توسعه فضای سبز در شهر و همچنین افزایش مشارکت شهروندان در این زمینه گام‌های مثبتی را برداشته است.
وی با اشاره به توسعه کمربند سبز مشهد افزود: در این بخش ۲۴۰۰ هکتار کمربند سبز در ارتفاعات جنوبی و ۲۰۰ هکتار فضای سبز در حاشیه کشف‌رود احداث شده است.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص طرح کاشت درخت در ادارات شهر تصریح کرد: در قالب این طرح تاکنون بالغ بر ۲۲۰ هکتار از اراضی داخل ادارات درختکاری شده است.
کاظمی مشارکت شهروندان را بخش مهمی برای موفقیت در توسعه فضای سبز شهر دانست و در این خصوص گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد به شهروندانی که درختان جلوی منازل خود را آبیاری کنند در قبوض عوارض نوسازی تخفیف می‌دهد.
وی به سرانه فضای سبز شهر مشهد اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان سال جاری سرانه فضای سبز شهر مشهد به بیش از ۱۴ مترمربع برای هر نفر خواهد رسید.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: در هفته درختکاری نیز ۱۲۰ هزار اصله درخت در ۳۷ نقطه از شهر مشهد توزیع شده است که ۸۷ هزار اصله درخت مثمر و ۲۵ هزار غیرمثمر می‌باشد.
کاظمی در پایان از احداث بوستان‌های موضوعی جدید در مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با هفته درختکاری بوستان‌های موضوعی برای کاشت درخت یادبود، تولد، ازدواج و وقف در سطح شهر به صورت پایلوت آماده شده است تا با مشارکت شهروندان اقدام به درختکاری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یک =

دکمه بازگشت به بالا