مشهد

گشت‌های نوروزی نظارت بر بازار شب عید در مشهد آغاز به‌کار کرد

با توجه به گلایه‌های هرساله زائران و مجاوران از نبود نظارت بر بازار عید نوروز، در حمایت از مجاوران، گشت‌های نوروزی از ۱۱اسفند در بازارهای مختلف ازجمله پوشاک، کیف و کفش، شیرینی، آجیل آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، نظارت دقیق بر بازار شب عید یکی از موضوعات مهمی است که این روزها باید مسئولین در دستور کار خود قرار دهند، مردم درباره قیمت‌ها و عرضه محصولات گلایه‌هایی دارند که بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد با کمی نظارت دقیق تر می‌توان این مهم را مدیریت کرد.

خبرگزاری تسنیم در پرونده ای با موضوع بازار شب عید به گلایه‌های مردمی پرداخته که روز گذشته با انتشار گزارشی تحت عنوان” گلایه مردم مشهد از تفاوت قیمت‌ها در بازار/ مطالبه مردم نظارت بیشتر بر بازار است” این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

برای پیگیری بازار شب عید این بار به سراغ مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی رفته ایم.

علی غفوری،مقدم معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهارداشت: تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها یکی از سیاست‌های حمایتی بوده و این موضوع را در کمیسیون تنظیم بازار مطرح کرده ایم که با راه اندازی مراکز خرید خانواده در ۶ نقطه شهر موافقت شده است.

وی ادامه داد: به دنیال این هستیم تا کاهش قیمت را در بازار داشته باشیم و در این مراکز محصولات ارائه شده از قیمت بازار کمتر خواهد بود و در همین راستا نمایشگاه بهاره نیز نخواهیم داشت.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در باره مدت زمان فعالیت مراکز عرضه کالا در نقاظ مختلف شهر اظهارکرد: این مراکز به مدت یک ماه فعالیت خواهند داشت وبرای این مراکز تلاش شده با کمک اتاق اصناف از معتمدین صنفی استفاده شود.

غفوری مقدم محصولات ارائه شده در این مراکز را برنج، حبوبات، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، نبات و آب نبات، مواد پروتیینی، میوه و صیفی جات مانند سیب زمینی و پیاز، مواد لبنی با قیمتی ۱۵ تا ۳۰ درصد کمتر از بازار و قیمت مصوب تنظیم بازار اعلام کرد.

وی افزود: نگاه ویژه ای به حاشیه شهر مشهد داشته ایم و برای کمک به این قسمت از شهر ۵ فروشگاه راه اندازی خواهد شد تا محصولات با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

نظارت همگانی بر میزبانی از زائران

یکی از ویژگی‌های شهر مقدس مشهد زائر پذیر بودن آن می باشد و در ایام عید تعداد زائران رشد چشمگیری دارد که نیازمند دقت نظر و نظارت بیشتری است که در همین خصوص بخشعلی بیاتی، کارشناس مسئول بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار‌داشت: برای ایام عید و بخاطر تسهیل و نظارت بیشتر بر بازار و ارائه خدمات به مسافران و زائران سه پایگاه متمرکز در راه آهن ، فرودگاه و پایانه مسافربری راه اندازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از چند روز آینده نیز گشت‌های مشترکی را با همکاری شهرداری راه اندازی و بر نحوه ارائه خدمات تاکسی ها و رستوران بین راهی خواهیم داشت و گشت های نوروزی ما نیز در حوزه پوشاک؛ کیف و کفش و شیرینی نیز چند روزی شده که فعالیت خود را آغاز کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شش =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا