مشهد

۱۶ دستگاه متولی آلودگی هوا در مشهد به تکالیف خود عمل نکردند

مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: متأسفانه ۱۶ دستگاه عضو کارگروه آلودگی هوا در مشهد همکاری لازم را نداشتند و به تکالیف خود به‌درستی عمل نکردند.

تورج همتی که امروز برای بررسی وضعیت محیط‌زیست بردسکن در حوزه معادن و طبیعت به این شهرستان سفرکرده بود، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار کرد: آلودگی هوای مشهد ذاتی است و مربوط به خارج از مرزها است که محیط‌زیست در حال حاضر از طریق دیپلماسی با وزارت خارجه موضوع را در دست پیگیری دارد.

مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی افزود: در مشهد ۱۶ دستگاه عضو کارگروه آلودگی هوا هستند که تکلیف خود را انجام ندادند.

وی از وجود ۳۰ کانون گردوغبار و آلودگی تأثیرگذار بر کیفیت هوای خراسان رضوی خبر داد و ابراز کرد: تعدادی از این کانون‌های گردوغبار کلان‌شهر مشهد را تحت تأثیر قرار می‌دهند و علاوه بر آن کانون گردوخاک قره قوم در ترکمنستان نیز بر کیفیت هوای این شهر مؤثر است.

همتی خشک‌سالی‌های اخیر را یکی دیگر از عوامل مؤثر بر آلودگی هوای مشهد عنوان کرد و یادآور شد: تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در بحث کانون‌های آلودگی هوا در مشهد با جدیت دنبال می‌شود و دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای بر این موضوع دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه تحت تأثیر قرار گرفتن شهر مشهد از کانون‌های خارجی قره قوم، از کشور ترکمنستان طی سال‌های گذشته این موضوع و رسیدگی به آن همچنان به یکی از اولویت‌های زیست‌محیطی استان تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به‌شدت گرفتن آلودگی  هوا در فصل پاییز و وجود ذرات معلق در هوای مشهد، بیان کرد: توصیه‌های لازم به ادارات و دستگاه‌های مختلف اعلام‌شده و از  پلیس راهور نیز خواسته‌ایم با خودروهای آلاینده و فاقد گواهی معاینه فنی در شهر برخورد شدید انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا