مشهد

نماز ظهر عاشورا در حرم مطهر رضوی و خیابان منتهی به حرم در مشهد اقامه شد

 

 

نماز ظهر با حضور پرشور هزاران سوگوار حسینی در پایتخت معنوی ایران اسلامی و به یاد نماز جماعت ظهر عاشورای اباعبدالله حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و خیابانهای منتهی به حرم اقامه شد.

 

به گزارش ایرنا، دسته های عزاداری و هیات های مذهبی از مساجد و مراکز شهر، خود را به حرم مطهر رضوی رسانده و نماز ظهر عاشورا را در حرم رضوی به امامت آیت الله علم الهدی و خیابانهای منتهی به حرم به امامت حجج الاسلام اقامه کردند.
همچنین نماز ظهر عاشورا در چهار راه شهدای مشهد به امامت حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه موقت قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه اقامه شد.
نمازگزاران سوگوار و سیاهپوش پایتخت معنوی ایران اسلامی در صفوف منظم و بهم پیوسته در مقابل عظمت و عشق حسین بن علی (ع) به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند.
هیاتهای عزادار ، زائران و مجاوران امام رضا (ع) که در معابر عمومی در حال سوگواری بودند، با شنیدن ندای ˈالله و اکبرˈ موذن متوقف شدند و در همان محل نماز ظهر عاشورا را در صفوفی به هم فشرده و با دلی آکنده از بندگی خدا، اقامه کردند.
حضور جوانان و نوجوانان در بر پایی نماز ظهر عاشورا صحنه ای باشکوه را خلق کرد.
پس از اقامه نماز ظهر عاشورا عزاداری با نوحه خوانی، مرثیه سرایی و سخنرانی همراه با سینه زنی و زنجیرزنی سوگواران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حرم مطهر رضوی ادامه می یابد.
برگزاری مراسم شام غریبان و مقتل خوانی از دیگر ویژه برنامه های عاشورا در حرم مطهر رضوی است.
به گزارش ایرنا، امسال نماز ظهر عاشورا در سطح شهرستانهای خراسان رضوی و جوار 73 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد که از این تعداد 17 بقعه در نیشابور ،10 بقعه در شهرستانهای سبزوار ، هفت بقعه شهرستانهای قوچان و درگز ، چهار بقعه شهرستانهای گناباد ،داورزن ،تربت حیدریه ،مشهد و کاشمر ،شهرستانهای سه بقعه چناران و بجستان ، شهرستانهای دو بقعه بردسکن و کلات و در یک بقعه شهرستانهای طرقبه شاندیز ،خلیل آباد ،جوین ،جغتای و تربت جام برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا