خراسان

۶ هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست خراسان رضوی حامی دارند

محسن مسعودیان‌راد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۶ هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست خراسان رضوی دارای حامی هستند.

محسن مسعودیان راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در زمینه نقش رسانه‌ها در جذب مشارکت‌های مردمی و حامی یابی برای ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند اظهار داشت: رسانه‌ها باید بتوانند برای سازندگی جمعی و هدایت در فضاهای عاطفی، مردم را در جهت فقرزدایی کمک و یاری رسانند، حال با توجه به ظرفیت مغتنم ماه مبارک رمضان برای نیکوکاری، نقش کمیته امداد نقش مدیریت احسان و نیکوکاری مردم و نیاز ما امروز ساماندهی و یکپارچه‌سازی کمک‌های دریافتی است.

وی پررنگ کردن فضای اکرام ایتام و توجه به ایتام نیازمند را از عمده برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان برشمرد و افزود: این در حالی است که مردم متدین ما نسبت به ایتام همواره توجه دیرینه‌ای داشته و دارند و در زمان‌های مختلف آنها را مورد تکریم قرار می‌دهند.

مسعودیان راد خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعدادی از ایتام دارای حامی هستند و فقط تعداد محدودی از ایتام جدید الورود به این نهاد فاقد حامی هستند که امیدواریم با مشارکت مردم برای این ایتام هم حامی‌یابی جذب شود.

وی با تشریح طرح محسنین مبنی بر اینکه مشمولین این طرح فرزندان طلاق یا دارای سرپرست بیمار، از کارافتاده و زندانی هستند، ادامه داد: در سطح استان 30 هزار نفر از فرزندان محسنین و به عبارتی فاقد سرپرست و بدسرپرست وجود دارد که ممکن است پدر خانواده متواری شده از این میان 20 تا 25 هزار نفر در اولویت پیدا کردن حامی هستند که تاکنون برای 6 هزار نفر آنان حامی یابی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین بحث اطعام خانواده‌ها را در ماه مبارک رمضان مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: خیرین می‌توانند برای اطعام 400 هزار نفر مددجوی این نهاد در سطح استان، کمک‌های  نقدی و غیرنقدی خود را به دفاتر این نهاد در سراسر استان  پرداخت کنند  و سرانه هر نفر برای وعده اطعام 100 هزار ریال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا