خراسان

۷۶۳ میلیارد تومان تسهیلات برای تولید خراسان‌رضوی در نظر گرفته شد‌

 

علیرضا رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: ۷۶۳ میلیارد تومان تسهیلات ویژه برای واحدهای تولیدی در خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس علیرضا رشیدیان ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: استان خراسان رضوی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و یکی از سیاست‌های بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم اجرایی کردن طرح‌های استاد و شاگردی است.

وی افزود: همچنین خراسان رضوی با داشتن ظرفیت‌هایی مانند بیش از  14 میلیون و 500 هزار واحد دامی می‌تواند در حوزه تولید چرم و فروش آن به عنوان سوغات در این حوزه جایگاه مناسبی را برای خود به دست آورد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه 4300 میلیارد تومان تسهیلات برای اعطا به واحدهای صنعتی در خراسان رضوی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در نظر است با کاهش نرخ بهره و کم کردن بروکراسی‌های اداری مسئولان صنعتی را به دریافت این وام تشویق کرد.

رشیدیان افزود: همچنین 763 میلیارد تومان تسهیلات با شرایط ویژه از طرف دولت برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده و علاوه بر این برای توسعه صادرات غیرنفتی، مالیات، تأمین اجتماعی و دیگر مواردی از این دست نیز تسهیلاتی در نظر قرار داده که برای این موضوع 76 بند تفویض اختیار استانی برای خراسان رضوی صادر شده است.

وی با اشاره به روش‌های اتخاذ شده برای کاهش نرخ ترانزیت در خراسان‌رضوی بیان کرد: استقرار گمرک در شهرک‌های صنعتی از جمله نیشابور و کاهش نرخ حمل بار توسط راه آهن که صادرات فولاد را در ماه‌های اخیر بین 8 تا 9 برابر کرده از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: 5 کمیته در ذیل کمیته اقتصاد مقاومتی ایجاد شده که کمیته دانش بنیان یکی از آن‌ها است که برای بهره برداری از ظرفیت مراکز علمی و آموزش عالی در خراسان رضوی است.

رشیدیان با تأکید بر اینکه با ورود کالای قاچاق در خراسان رضوی به شدت مبارزه می‌شود، اظهار داشت: در سال 94 حدود 1300 میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف شد که نسبت به سال 93 حدود 50 درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی باید بخش خصوصی، دولت و مردم با هم همکاری داشته باشند، تصریح کرد: هم افزایی و خودداری از جناح‌گرایی می‌تواند در این حوزه زمینه بهبود وضعیت اقتصادی شهروندان را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا