خراسان

اخذ هزینه و تعیین کتاب داستان به جای پیک نوروزی غیرمجاز است

 

مشهد| اخذ هزینه و تعیین کتاب داستان به جای پیک نوروزی غیرمجاز است

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اعلام این‌که طبق بررسی‌های انجام شده پیک‌های نوروزی تاثیری بر تعمیق یادگیری دانش آموزان ندارد اظهار داشت: در سال جاری سه موضوع داستان‌گویی، داستان‌نویسی و داستان‌خوانی در ایام نوروز تعیین شد که می‌تواند مهارت‌های خوانداری، نوشتاری و خلاقیت دانش‌آموزان را ارتقاء دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: انتخاب کتاب داستان توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود و هرگونه تعیین کتاب داستان از سوی معلم یا مدرسه و اخذ هزینه غیرمجاز است.

حکیم‌زاده به اجرای طرح شهاب در دوره ابتدایی به منظور جذب استعدادهای دانش‌آموزان اشاره و بیان کرد: این طرح با قوت زیاد به دوره اول متوسطه وارد می‌شود.

وی با بیان این‌که ۱۸ هزار نیروی انسانی در مقطع ابتدایی در غالب آزمون استخدامی جذب می‌شوند، عنوان کرد: از مسئولان انتظار داریم حساسیت در جذب معلم ابتدایی را درک کنند چرا که کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی نگران کننده است.

حکیم‌زاده با اشاره به این که در سال جاری پنج هزار دانش آموز فاقد مدرک به آموزش ابتدایی جذب شدند اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی به مدارس برای تحصیل روی آوردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام این‌‌که تعداد دانش آموزان اتباع خارجی در کشور ۱۱ درصد از سال گذشته افزایش داشته است، گفت: ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر از دانش آموزان را راهبران آموزشی شناسایی و به مدارس جذب کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا