ورزش

تا رسیدن به مقصد راه زیادی دارم…

 
 

 

 

خراسان: عاشق هیجان است اما هربار که حرفش می‌شود تاکید می‌کند: عقل باید چاشنی هر هیجانی باشد. این یعنی کنترل تصمیمات و اقداماتت دست خودت باشد نه میزان آدرنالینی که در رگ‌هایت به جوش آمده است. علی برزوزاده، جوان ۲۴ساله‌ای که قهرمان موتورکراس کشور و آسیا و عضو تیم ملی این رشته است، فراز و نشیب‌های زیادی را برای رسیدن به این جایگاه از سر گذرانده و حالا به جوان‌ترهایی که قصد ورود به این رشته را دارند، احتیاط و مهارت‌آموزی را توصیه می‌کند.فرصت کوتاهی دست داد تا با این ورزشکار موفق از رشته‌ای پُرهیجان بگوییم که وی در آن به عنوان «پدیده» شناخته می‌شود.
از ۱۲سالگی موتورسواری را تمرین می‌کردم
صحبتمان را از نحوه آشنایی او با این رشته آغاز می‌کنیم. او در این باره می‌گوید: تقریبا از زمانی که دنیا را شناختم؛ با این رشته ورزشی هم آشنا شدم. پدرم به صورت حرفه‌ای در رشته موتورکراس تمرین می‌کرد. شاید باور نکنید اما من از ۱۲سالگی به تنهایی پشت موتور می‌نشستم و تمرین می‌کردم . البته این تجربه را به هیچ کس توصیه نمی‌کنم، چون کار خطرناکی بود اما خلاصه همان شور و شوق مرا به سمت تجربه‌هایی حرفه‌ای تر کشاند. بهترین عنوانم را در ۱۹سالگی و با کسب عنوان سومی آسیا در این رشته کسب کردم.او که این روزها عضو تیم ملی موتورکراس ایران است، از وقفه‌ای چهارساله در تمرینات این تیم می‌گوید و در توضیح دلیل آن عنوان می‌کند: برگزار نشدن مسابقاتی در این رشته در میادین رسمی جهانی باعث شد که تیم ملی بستری برای رقابت نداشته باشد.اما در ادامه از او در خصوص این رشته ورزشی و خصوصیات آن می‌پرسیم که با اشتیاق بیان می‌کند: موتور کراس تنها رشته فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران است که با استاندارد جهانی برابری می‌کند، چون امکانات آن شامل موتور و پیست سرعتش، با این استانداردها مطابقت دارد. وی ادامه می‌دهد:موتور کراس خودش شاخه‌های مختلفی دارد که یکی از بهترین‌های آن، حرکات نمایشی است.
اگر حمایت صورت گیرد، افراد بیشتری می‌توانند حرفه‌ای وارد این رشته شوند
وی گوشه‌چشمی هم دارد به این رشته در خراسان رضوی و عنوان می‌کند: متاسفانه تعداد ورزشکاران استان ما که به صورت حرفه ای در رشته موتورکراس فعال هستند، محدود است اما اگر حمایتی از سوی مسئولان صورت گیرد، بی تردید علاقه‌مندان این بخش، توانمندی‌های خود را تا سطح حرفه‌ای ارتقا می‌بخشند.او در خصوص امکانات این ورزش نیز بیان می‌کند: با تلاش مسئولان استانی، پیست قابل قبولی تدارک دیده شده است و با امکانات موجود در آن، علاقه‌مندان فرصت تمرین را به دست می‌آورند. به اعتقاد من وجود چنین فضایی باعث می‌شود که موتورسواری حرفه‌ای به یک مکان تخصصی انتقال پیدا کند و به یک پدیده خطرناک برای معابر شهر بدل نشود که البته این امر نیازمند فرهنگ‌سازی و تبلیغ است.  
یک موتور ۴۰میلیونی برای شروع رشته موتورکراس
برزوزاده برای ما توضیح می‌دهد که هزینه های فعالیت در رشته موتور کراس بسیار بالا است؛«خرید یک موتور صفر، حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و پس از هر چهار جلسه تمرین نیز موتور به لاستیک های نو و جدید احتیاج پیدا می‌کند.»او که در اوان جوانی عنوان سومی آسیا را کسب کرده؛ این قهرمانی را انگیزه بزرگی برای ادامه راهی طولانی عنوان و خاطر نشان می‌کند: در تلاشم با آغاز مجدد تمرینات تیم ملی، عناوین بهتر و بیشتری در این رشته کسب کنم و برای کشورم افتخارآفرین باشم. فکر می‌کنم هنوز تا رسیدن به آن غایت مطلوب و به بیانی آن مقصد و قله، راه زیادی دارم.این ورزشکار جوان به هم‌سن و سالان خودش پیشنهاد می‌کند که حتما ورزش کنند و چه بهتر که یک رشته را حرفه‌ای‌تر پیگیری نمایند و یادآور می‌شود: ورزش، زندگی و انگیزه‌های آدمی را دستخوش تغییر و حال او را بهتر و زندگی‌اش را پویاتر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا