خراسان

سالانه ۴۰ میلیون تردد به طرقبه و شاندیز صورت می‌گیرد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرقبه و شاندیز اعلام کرد: سالانه ۴۰ میلیون تردد به مبادی ورودی طرقبه و شاندیز که در فاصله ۵ کیلومتری مشهد قرار دارند صورت می‌گیرد.

حشمت‌الله متین‌فر در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به ثبت سالانه ۴۰ میلیون تردد به مبادی ورودی طرقبه و شاندیز توسط دستگاه‌های ترددشمار، اظهار کرد: همچنین روزانه ۱۲ هزار مراجعه به اماکن گردشگری این شهرستان طرقبه و شاندیز صورت می‌گیرد.

وی افزود: در همین راستا فرماندار طرقبه و شاندیز به منظور کنترل و نظارت بر ساخت و سازها، سند توسعه‌ای را تعریف کرده است که یکی از سرفصل‌های این سند، صیانت از منابع طبیعی، محیط زیست، میراث فرهنگی با نگاهی ویژه به گردشگری منطقه است.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرقبه و شاندیز در خصوص پروژه‌های تجاری، تفریحی و گردشگری در حال انجام در این شهرستان گفت: بر طبق طرح مطالعات جامع، یک پهنه‌ گردشگری تعریف شده است و کلیه فعالیت‌های صنعتی و سایر فعالیت‌هایی که در این شهرستان صورت می‌گیرد در صورت برخورداری از رویکرد گردشگری بلامانع است.
 
وی یادآور شد: شهرستان طرقبه و شاندیز به لحاظ سبقه تاریخی و با وجود سندهای تاریخی از جمله سنگ‌نگاره‌های پراکنده از یک سبقه ۱۰ هزار ساله برخوردار است و تصاویر موجود بر روی این سنگ‌نگاره‌ها، حاکی از وجود یک تمدن بزرگ در این شهرستان است که اکنون نیز باتوجه به پتانسیل‌هایی نظیر چشم‌انداز‌های طبیعی، نزدیکی به مشهد، خاک حاصلخیز، برخورداری از منابع آبی مطلوب و مواردی از این قبیل، با استقبال گسترده گردشگران و سرمایه‌گذاران مواجه هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا