خراسان

افزایش ۵۰ درصدی شهریه مدارس سمپاد خراسان‌رضوی/دریافتی‌ام ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است

 

سید جواد حسینی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: براساس میانگین گرفته شده از فیش‌های حقوقی بنده و ۸ معاون اداره‌کل مبلغ پرداختی به ما ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سیدجواد حسینی ظهر امروز در نشست خبری آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: به دلیل آنکه دولت در این روزها به‌دنبال شفاف‌سازی فیش‌های حقوقی مدیران دولتی است، قبل از اینکه از منابع غیررسمی میزان حقوق بنده و معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش استان را بشنوید، اعلام می‌کنم براساس میانگین گرفته شده از فیش‌های حقوقی خود بنده و 8 معاون اداره کل مبلغ پرداختی به ما 3 میلیون و 800 هزار تومان است. میانگین پرداختی ما به روسای 47 گانه مناطق آموزش و پرورش، مبلغ 3 میلیون و 700 هزار تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: مدارس دولتی حق دریافت هیچ‌گونه مبلغی به‌صورت اجباری برای ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ندارند.

حسینی افزود: ثبت‌نام مدارس دولتی اگر منوط به دریافت وجه باشد کاملاً غیرقانونی است و با این مدارس برخورد شدیدی صورت می‌گیرد، اما دریافت مبالغی مانند حق بیمه که در سال جاری مبلغ 7500 تومان مانند سال گذشته تعیین شده، هزینه کتب درسی که دانش‌آموزان می‌توانند خودشان این کتب را تهیه کنند، هزینه لباس فرم مدارس و هزینه سرویس ایاب و ذهاب در صورت رضایت خود دانش آموزان و والدین بلامانع است.

وی افزود: مدارس هیئت امنایی در ابتدا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان حق دریافت مبلغی را ندارند اما در طول سال تحصیلی به دلیل داشتن برنامه‌های فوق العاده می‌توانند از والدین دانش‌آموزان مبالغی را دریافت کنند، شرکت در این نوع برنامه‌ها هیچ گاه اجباری نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از رشد 50 درصدی شهریه مدارس سمپاد خبرداد و بیان کرد: در بخش مدارس سمپاد شهریه به میزان 50 درصد افزایش داشته اما اکثر این مدارس تنها 20 الی 30 درصد این افزایش شهریه را  اعمال کرده‌اند.

حسینی در زمینه میزبانی مسابقات علمی کاربردی هنرستان‌های کشور گفت: مرحله کشوری مسابقات علمی کاربردی هنرستان‌های کاردانش سال تحصیلی 94-95 در مشهد برگزار می‌شود.

وی در زمینه زمان برگزاری مسابقات علمی کاربردی و حوزه‌های عملی و رشته‌های این دوره از مسابقات اظهار داشت: مسابقات از 21 تیرماه لغایت 23 تیرماه سال جاری در حوزه‌های امام حسن عسگری(ع)، شهدای فلسطین، صیرفی، یوسفی2، آرمین و احمدی‌روشن که 6 حوزه مورد نظر ما برای برگزاری مسابقات در 37 رشته کاربردی این دوره هستند برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی درباره مسئله تجهیز و تعمیر مدارس قدیمی تصریح کرد: از حدود یک ماه پیش برنامه تجهیز و تعمیرات مدارس در قالب 5 کارگروه آغاز شده است. در حال حاضر ما نزدیک به 10 هزار مدرسه داریم که در این بین متاسفانه یک سوم این مدارس غیراستاندارد هستند.

وی در زمینه دانش آموزان حوزه اتباع خارجی بیان کرد: در حال حاضر 60 هزار اتباع خارجی در استان داریم که با معرفی اداره اتباع  خارجی 5 هزار دانش آموز اتباع خارجی ثبت نام شده‌اند. در شهرستان‌های استان نزدیک به 6 هزار دانش آموز عشایری داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا