صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد هوشمندسازی می‌شود

معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهدمقدس از هوشمندسازی روند صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد خبر داد.

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: از جائی که تامین درآمد شهرداری از عوارض پرداخت شده شهروندان تامین می‌شود باید شهروندان، زبان گفت‌وگوی مشترکی با شهرداری داشته باشند که یکی از نقاط قدرتمند ارتباط مردم با شهرداری، مرکز ۱۳۷ است که در طول ۲۴ سال گذشته، به خوبی توانسته است نقش خود را ایفا کند.

معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهدمقدس افزود: مدیران شهری نیز باید با توجه به حجم و فراوانی درخواست های مردمی ۱۳۷ در هر موضوع، نسبت به برنامه ریزی در آن خصوص و اختصاص بودجه، اقدام کنند زیرا پیام های مردمی ۱۳۷، به خوبی نشان دهنده نقاط ضعف و قوت کار در مدیریت شهری است.

حسین‌نژاد اضافه کرد: در فضای کمبود مسکن و گسترش پدیده‌هایی چون اجاره بام در تهران، سوداگران مسکن نیز دست به کار شده و سبب می‌شوند در کنار کمبود اکیپ‌های گشت و نظارت بر ساخت و سازها، ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش یابد، لذا شاهد نابسامانی موجود ساخت و ساز در همه کلان شهرها هستیم، همین موضوع نیز باعث شده است پرتکرارترین درخواست مردمی ۱۳۷ نیز به موضوع نظارت بر ساخت و سازها اختصاص یابد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد در ادامه عنوان کرد: افزایش سه برابری محدوده مشهد نیز سبب شده تا کار نظارت بر ساخت و سازها بسیار سخت‌تر شود، اما لازم است تا نسبت به افزایش تعداد نیروها و اکیپ‌ها در حوزه نظارت بر ساخت و سازها اقدام کنیم تا بیش از پیش بتوانیم جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیریم.

حسین نژاد با تاکید بر لزوم تقویت مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ برای افزایش ارتباط مردم با مدیریت شهری، تاکید کرد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را در زمینه مزاحمت‌های ساختمانی، به سازمان نظام مهندسی اعلام کنند تا از طریق شورای انتظامی به تخلف مهندس ناظر درباره عدم پرداختن به سر و صدا و مزاحمت ناشی از ساخت و ساز، رسیدگی شود.

وی درباره هوشمندسازی صدور پروانه‌های ساختمانی نیز گفت: در گذشته، به علت شناور بودن درخواست مراجعین، فرآیند طولانی می‌شد و شهروند از حق خود مطلع نمی‌شدند اما با شیوه‌نامه جدید که سیستمی شده، شهروند می‌داند که حقوقش براساس طرح و خارج از ضابطه طرح چقدر است و در مجموع چند طبقه می‌تواند بسازد که اجرای آن، پای واسطه‌ها را نیز کوتاه خواهد کرد، با اجرا شدن این روش از ۲۰ روز آینده، عملا در هر پرونده حدود ۱۵ تا ۲۰ روز کاهش زمان صدور پروانه خواهیم داشت.

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =