مشهد

کاشت محصولات کشاورزی پاییزه در اولین بوستان کشاورزی شهری ایران

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، از کاشت انواع محصولات کشاورزی و صیفی جات پاییزه در اراضی کشاورزی شهری “کشت پارک مشهد” با مشارکت شهروندان و دانشگاه فردوسی خبر داد.

 سید علی اکبر انتظام با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد، کشت انواع محصولات کشاورزی به صورت آزمایشی توسط شهروندان و با نظارت دانشگاه آغاز شد و در نیمه اول سال کاشت محصولاتی نظیر فلفل، خربزه، هندوانه، ذرت وگوجه فرنگی در عرصه‌ای به وسعت حدود ۲ هکتار صورت گرفت.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته نیز از ابتدای پاییز، کاشت انواع محصولات کشاورزی پاییزی نظیر گندم، جو، هویج، زردک، شلغم، پیاز، تره، یونجه، و پیازچه نیز با همکاری ۵۰ خانواده مشهدی، شورای اجتماعی محلات منطقه ۱۱ و نظارت دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده است.

انتظام عنوان کرد: محصولات کشاورزی تولید شده درکشت پارک، با رعایت تمامی اصول کشاورزی و به صورت سالم تولید می‌شوند و در صورت موفقیت این طرح آزمایشی، کاشت محصولات کشاورزی در این بوستان، از سال آینده گسترش پیدا خواهد کرد.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در فصل پاییز امسال، بیش از بیش از ۱۰ تن انواع محصولات کشاورزی از این بوستان برداشت خواهد شد.

انتظام خاطر نشان کرد: تمامی محصولات تولید در فاز آزمایشی کشت در این بوستان، بین خانوار‌های مشارکت کننده در این طرح آزمایشی توزیع می‌شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا