خراسان

کاهش 10 درصدی آمار طلاق در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: کاهش 10 درصدی آمار طلاق در خراسان رضوی

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی از کاهش حدود 10 درصدی آمار طلاق استان از ابتدای امسال تا آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، فرشته سلجوقی از طلاق به عنوان یک پدیده مذموم و از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی یاد و اظهار کرد: به منظور شناسایی عوامل موثر بر طلاق و بررسی راهکارهای کاهش آن از ابتدای امسال اتاق فکری در استان شکل گرفت.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در این اتاق فکر از ظرفیت صاحب نظران، متخصصان و اساتید در حوزه‌های خانواده، روانشناسی، بهداشت و حقوق استفاده می‌شود که تاکنون 18 جلسه کاری نیز تشکیل داده است.

سلجوقی، واکاوی قوانین موجود در موضوع ازدواج و طلاق، انجام تحقیقات کاربردی در این حوزه و آسیب‌شناسی‌ برنامه‌های در حال اجرا از سوی دستگاه‌های اجرایی در حوزه خانواده را مهم‌ترین محورهای جلسات برگزار شده این اتاق فکر دانست.

وی خاطرنشان کرد: بازخوانی قوانین حمایت از خانواده‌ها، فراهم کردن شرایط دسترسی رایگان بانوان به مشاوره‌های حقوقی در حوزه زنان، یافتن راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی پس از طلاق، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آشنایی شهروندان با حقوق خانواده  و استقرار مراکز مشاوره حقوقی در اماکن پرتردد از جمله فعالیت‌های صورت گرفته این اتاق فکر در حوزه تحکیم بنیان خانواده است.

وی در ادامه از فراهم کردن شرایط توسعه تعاملات بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با کانون وکلای دادگستری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی، اجرای طرح بهینه‌سازی تعلیم زوجین در مراکز بهداشت از طریق افزایش ساعت آموزش از 2 به 12 ساعت و تدوین طرح آموزش های قبل از ازدواج برای ارتقای سطح آگاهی‌ها و مهارت‌های فردی برای تشکیل یک خانواده سالم به عنوان دیگر برنامه‌هایی یاد کرد که در دستور کار فعالیت‌های اتاق فکر مذکور قرار دارد.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی همچنین از کاهش حدود 10 درصدی آمار طلاق استان از ابتدای امسال تا آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا