مشهد

آیین‌نامه مدیریت بحران در ساختمان‌های بلندمرتبه تصویب شد

موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی باید فصل مشخصی در آیین‌نامه مذکور داشته باشد اما به این موضوع توجه نشده است.
آیین‌نامه مدیریت بحران در ساختمان‌های بلندمرتبه تصویب شد

در جلسه علنی عصردیروز شورای اسلامی شهر، لایحه شهرداری مشهد در خصوص آیین‌نامه واکنش در شرایط اضطراری و مدیریت بحران در ساختمان های میان مرتبه، بلندمرتبه و ویژه بیشتر از ۲۳ متر ارتفاع به تصویب رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، صد و هفتادمین جلسه علنی دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد ظهر امروز با حضور شهردار مشهد در محل تالار شهر برگزار شد و چند دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.
غلامحسین صاحبی رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر در این خصوص گفت: آیین‌نامه مدیریت بحران در ساختمان‌های میان مرتبه، بلندمرتبه و ویژه در کمیسیون خدمات شهری به تصویب رسیده است.
در ادامه جلسه علنی، محمد سهیلی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: در نظریه کمیسیون برنامه و بودجه علاوه بر تاکید بر ضرورت بازبینی مسوولیت‌های ایجاد شده ناشی از اجرای این مصوبه برای شهروندان و اشخاص حقیقی، به اجرای این آیین نامه به صورت اولویت بندی مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: اولویت بندی آیین نامه مدیریت بحران در ساختمان ها بلندمرتبه باعث می شود که پیش از اجرای آن در ساختمان های بخش خصوصی، نواقص آیین نامه برطرف شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: موضوع آموزش و اطلاع رسانی باید فصل مشخصی در آیین نامه مذکور داشته باشد اما به این موضوع توجه نشده است.
امیر عزیزی مدیر سامان‌دهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد درباره لایحه ارائه شده گفت: در همه ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری بلندمرتبه باید یک تیم اجرایی وجود داشته باشد تا در لحظات اولیه وقوع حادثه، بحران ایجاد شده را مدیریت کند.
وی افزود: این تیم که آموزش های لازم را فرامی گیرد، به صورت مستمر و دوره ای از تاسیسات ساختمان های بلندمرتبه بازدید کرده و گزارش آن را به نمایندگان ستاد مدیریت بحران و آتش نشانی ارائه می دهند.
در نهایت با رای اعضای شورا، لایحه مذکور به تصویب رسید. در تبصره های مصوبه شورا مقرر شد، در اجرای این آیین نامه مرحله بندی و اولویت بندی اقدامات مدنظر قرار گیرد.
اجرای این مصوبه، موجب ایجاد مسئولیت حقوقی برای شهروندان یا سلب مسئولیت از دستگاه های ذی ربط مثل بیمه نخواهد بود. این اجرایی شدن این آیین نامه، پس از انجام فرآیندهای لازم جهت آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان و تایید کمیسیون خدمات شهری امکان پذیر خواهد بود.
بررسی پیشنهاد تعدادی از اعضای شورای شهر برای تکمیل ایین نامه مدیریت بحران در ساختمان های میان مرتبه، بلندمرتبه و ویژه به جلسه آینده شورا موکول شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا