خراسان

ابلاغ شیوه‌نامه تعدیل سهام شرکت پدیده

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: شیوه‌نامه تعدیل سهام شرکت پدیده، نهایی شده و توسط استاندار خراسان رضوی به این شرکت ابلاغ شد.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی بابک دین‌پرست اظهار کرد: شیوه‌نامه تعدیل سهام شرکت پدیده طی هفته گذشته در ستاد تدبیر استان خراسان رضوی تدوین و برای اجرا به این شرکت ابلاغ شد اما شرکت مزبور در فرایند اجرای آن با مشکلات فنی و اجرایی مواجه شد؛ لذا بازنگری این شیوه‌نامه در دستور کار ستاد تدبیر قرار گرفت.
وی اظهار کرد: شیوه‌نامه مزبور دوباره در کمیته اجرایی ستاد تدبیر استان بررسی و ۲ بند آن اصلاح و پس از تایید اعضای ستاد، توسط استاندار خراسان رضوی به عنوان رئیس ستاد تدبیر استان برای اجرا به شرکت پدیده ابلاغ شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: اجرای شیوه‌نامه آغاز شده و اعضای هیات مدیره شرکت پدیده قول داده‌اند ظرف چند روز آینده فرآیند این شیوه‌نامه را در سیستم نرم‌افزاری این شرکت اعمال کنند تا وضعیت سهام آن برای مردم قابل رویت باشد.
دین‌پرست ابراز امیدواری کرد تا آخر هفته جاری یا حداکثر اوایل هفته آینده ضریب تعدیل سهام پدیده اعمال شود تا سهامداران میزان سهام خود را بر روی سامانه شرکت ببینند و اتاق مبادله سهام نیز همزمان با اعمال ضریب تعدیل آغاز به کار کند.
وی افزود: طی این مدت راهکارها و روندهای متعدد برای تعدیل سهام بررسی شد و به نظر می‌رسد فرآیندی بهتر از این امکان‌پذیر نبود زیرا این اقدام دارای ابعاد و جنبه‌های پیچیده حقوقی، قضایی، اقتصادی، مالی و بسیار زمان‌بر و دشوار بود اما به بهترین شیوه ممکن تعیین و ابلاغ شد.
معاون وزیر کشور ادامه داد: به عنوان مسئول کارگروه ویژه پیگیری مسائل شرکت پدیده که مسائل آن را در سطح ملی رصد، هماهنگ و فرآیندهای مربوطه را تبیین و برای اجرا به استان ابلاغ می‌کند، می توانم ادعا کنم که امروز با ابلاغ این شیوه‌نامه و اجرای آن توسط شرکت، آخرین اقدام اصلی برای رفع مشکلات این پروژه اقتصادی به انجام رسید.
دین پرست اظهار کرد: آخرین ماموریت این کارگروه نیز تعیین تکلیف ارتفاع و تعداد طبقات برج‌های اقامتی و المان پروژه پدیده است که این مهم نیز با جدیت و زیر نظر وزیر کشور در حال پیگیری است و در تلاش هستیم نظر نهایی وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اخذ و ابلاغ گردد.
وی گفت: حسابرسی شرکت مزبور و بدهی مالیاتی، بدهی آن به تامین اجتماعی و اختلاف آن با آب منطقه‌ای تعیین تکلیف شده، گواهی پایان کار از شهرداری گرفته شده و اختلاف این شرکت با وزارت جهاد کشاورزی نیز در مراجع قضایی حل و فصل گردیده و فقط در زمینه میزان بدهی باید به توافق نهایی برسند.
وی افزود: کنسرسیوم بانکی هم تشکیل شده و امور مربوط به تسهیلات اختصاصی به شرکت پدیده انجام و قسط اول آن نیز اختصاص یافته و تبلیغات این شرکت از صدا و سیما و رسانه‌ها نیز با شرایط خاص مجاز شده است.
معاون وزیر کشور اظهار کرد: عملیات اجرایی دیگر پروژه‌های این شرکت نیز طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی و سایر مسئولان استانی و کشوری آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا