خراسان

اختصاص اعتبار ۱۰ میلیاردریالی برای افتتاح دهکده المپیک دانش‌آموزی خراسان‌رضوی

سید جواد حسینی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح دهکده المپیک دانش آموزی خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید جواد حسینی ظهر امروز در مراسم تجلیل و بدرقه افتخارآفرینان اعزامی به المپیک 2016 با اشاره به اینکه المپیک بزرگترین رویداد ورزشی جهان است اظهار داشت: المپیک در واقع غرفه نشان‌دادن فرهنگ و تمدن است، همچنین شعار المپیک سریع‌تر، قوی‌تر و بالاتر است و این شعار فقط در عرصه ورزش نیست بلکه در رابطه با عزت و رفتار انسانی نیز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ادامه داد: امروز بسیار خوشحال هستیم که قهرمانان المپیک از معلمان و دانش آموزان آموزش و پرورش هستند و به عنوان سفیران جمهوری اسلامی و سفیران فرهنگ خراسان به المپیک می‌روند و ما به وجود این افراد در آموزش و پرورش افتخار می‌کنیم.

حسینی با بیان این نکته که حضور دانش آموزان در المپیادهای ورزشی بیشتر شده است خاطرنشان کرد: یک میلیون و 500 هزار دانش آموز در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و قطبی المپیادهای ورزشی شرکت کرده‌اند که این نشان دهنده افزایش تحرک و شور و نشاط بین دانش آموزان است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش مکان‌های ورزشی افزود: تعداد 183 سالن ورزشی را تبدیل به 185 سالن کردیم که در ریوش و اکبرآباد قرار است افتتاح شود، همچنین با توجه به اینکه اردوگاه‌ها و مکان‌های ورزشی محل اصلی تعلیم و تربیت هستند تاکنون 21 اردوگاه دانش‌آموزی داشتیم که روز گذشته یک اردوگاه در اکبر آباد کوه سرخ به وسعت 30 هکتار برای دانش آموزان با مشارکت مردم افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: 92 کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در استان داریم که دیروز نود و سومین کانون را با همت یک خیّر در ریوش کلنگ زنی کردیم و خوشبختانه به اماکن خود می‌افزاییم.

حسینی با بیان اینکه امروزه در ادامه مسیر خود سرگردان نیستیم گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه ما برای حرکت  است و یکی از محورهای تعلیم و تربیت تمام ساحتی است، همچنین با توجه به اینکه یکی از عرصه‌های مهم تعلیم و تربیت، تندرستی و سلامت است باید توجه بیشتری به این عرصه شود تا به قله و بالاترین مرحله آن برسیم.

وی با اشاره به اینکه اعتقادمان این است که ورزش هویت می‌بخشد افزود: می‌خواهیم ورزش با نام مدرسه قهرمان شود تا وضعیت درون سازمانی مان بهتر بشود، هر چقدر هویت‌های مدرسه‌ای افزایش یابد هویت ملی نیز افزایش پیدا می‌کند و این اتفاق خوبی در حوزه ورزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح تحرک پویا که در 800 مدرسه در حال اجرا است تحرک بچه‌ها در ساعات تفریح و ساعت‌های غیر درسی را سبب می‌شود و این اتفاق موثری در حوزه ورزش است.

وی در رابطه با دهکده المپیک عنوان کرد: 50 هکتار زمین در یک بخش و 25 هکتار زمین در بخشی دیگر با وجود نبود امکانات گرفتیم و با وجود سختی‌های بسیار 10 میلیارد از امکانات عمرانی را برای ساخت این پروژه اختصاص دادیم.

حسینی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل یعنی تلاش کنیم کشورمان را ارزان‌تر اداره و از داشته‌هایمان حداکثر استفاده را کنیم برای مثال اگر بخواهیم در سجاد سالنی افتتاح کنیم نیاز به 20 میلیارد بودجه داریم در حالی که در همان منطقه 350 مدرسه وجود دارد که می‌توانیم در این مدارس کانون‌های ورزشی درون مدرسه ای ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تصریح کرد: محیط مدرسه فضای مناسبی دارد که باید محل ورزش بچه‌ها شود و از 11 هزار مدرسه تاکنون 1000 مدرسه کانون‌های درون مدرسه ایجاد کرده‌اند اما خواسته ما این است که تا پایان سال 95 بیش از 60 درصد مدارس کانون‌های درون مدرسه ای بشوند یعنی بیش از 7 هزار مدرسه کانون‌های ورزشی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا