مشهد

از ابتدای تعطیلات بیش از ۳ میلیون زائر به مشهد سفر کردند

استاندار خراسان رضوی گفت: از عید فطر تا ۱۷ تیرماه سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر و مسافر به مشهد سفر کردند که این میزان از نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان در نشست ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی که امروز ۱۸ تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در تابستان امسال بیش از ۷ میلیون مسافر و زائر به مشهد سفر کند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های که برای تابستان امسال انجام گرفته است، این است که ۳۰ درصد کاهش تصادفات را داشته باشیم و باید اقدامات لازم به منظور تحقق این هدف انجام گیرد.
 
رشیدیان با اشاره به اینکه در تابستان امسال دهه کرامت را پیش‌رو داریم، گفت: تمام کشور در دهه کرامت باید رنگ و بوی رضوی بگیرد، به خصوص امسال که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است. همچنین در دهه ولایت و ایام شهادت  امام صادق(ع) شهرستان‌های استان می توانند جشنواره‌های بومی و محلی برگزار کنند.
 
وی درباره وضعیت واحدهای اقامتی در مشهد تصریح کرد: باید از سرمایه‌گذارانی که در مشهد و در حوزه اقامتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند حمایت صورت گیرد، طرح‌هایی مانند طرح مبدا به مبدا نیز در این راستا اجرا می‌شود تا در ایام غیرپیک نیز میزبان زائران باشیم.
 
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برخی مشکلات نیز در این حوزه وجود دارد مانند اینکه برخی مراکز اسکان آموزش و پرورش اقدام به پذیرش مسافر از غیرفرهنگیان می‌کنند، مراکز اسکان آموزش و پرورش مختص کارکنان و معلمان این سازمان است و در واقع دولت و نظام جمهوری اسلامی به دلیل جایگاه شاخص معلم، خدماتی را به این فرهیختگان ارائه می‌دهد اما نباید دایره خدمات دهی وسیع شود به طوری که فرصت اشتغال و بهره‌وری را از سرمایه‌گذاران حوزه اقامتی اخذ کند.
 
وی یادآور شد: البته باید این نکته را به هتلداران گفت که آنها نیز باید خودشان با شرکت حمل و نقل و  گردشگری هماهنگی کنند تا در مقابل وقایع، خنثی نباشند. همچنین باید ویترینی برای تمام مشتریان خود داشته باشند و پیشنهاد و خدمت مناسب با هر قشری را عرضه کنند، خیلی از کارمندان دولت یا افراد کم‌درآمد نمی‌توانند در هتل‌های گران قیمت اقامت کنند و نمی‌توان آنها را مجبور کرد که در هتل‌ها اقامت کنند.
 
شرکت‌های بیمه درکشور ما تفکر اقتصادی ندارند

رشیدیان با بیان این که شرکت‌های بیمه درکشور ما تفکر اقتصادی ندارند، افزود: اخیرا یک تصادف پر حادثه در استان داشتیم و ۵ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند، این خسارت علاوه بر خسارت جانی به مسافران، خسارت مالی به شرکت‌های بیمه وارد کرد، در حالی که شرکت های بیمه می‌توانند با مشارکت با دستگاه‌های زیربط برای رفع مشکلات و کاهش خسارات اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگر شرکت‌های بیمه مشارکت با سازمان‌های دیگر داشته باشند، صدمات و تصادفات کاهش می‌یابد و سود بیشتری نصیب این شرکت‌ها خواهد شد، اما شرکت‌های بیمه فکر اقتصادی ندارند، در صورتی که می‌توانند نقاط پرحادثه را شناسایی و به رفع آنها کمک کنند تا به نفع خودشان نیز باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: این که یک شرکت هواپیمایی و فرودگاه پس از چندین تاخیر به مسافران یک پرواز خدمات اقامتی ارایه می‌دهد خیلی خبر عجیبی نیست و در واقع باید شرکت‌های هواپیمایی در صورت تاخیر از ساعتی به مسافران خود خدمات پذیرایی و اقامتی را ارایه دهند.
 
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که باید با متخلفان در جاده‌ها که سرعت مطمئنه و قانون را رعایت نمی‌کنند با قاطعیت برخورد شود، گفت: علت این امر این است که آنها فقط جان خود را به مخاطره نمی‌اندازند بلکه جان دیگران را هم در معرض خطر قرار می‌دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه اقامت زائران خارجی در خانه‌مسافرها باید به نیروی انتظامی اطلاع داده شود، گفت: اقامت هر زائر خارجی در این واحدهای اقامتی باید اطلاع داده شود در غیر این صورت جرم و تخلف محسوب می‌شود.
 
رشیدیان اظهار کرد: ما نمی‌توانیم ظرفیت اقامتی خانه‌مسافرها را حذف کنیم، بلکه باید خدمات‌دهی آنها را اصلاح کنیم، همچنین باید تسهیلاتی به این واحدهای اقامتی داده شود تا بتوانند استانداردهای لازم را رعایت کنند. بنابراین نمی‌توان ابتدای این واحدها را پلمب کرد و سپس به دنبال تسهیلات باشیم بلکه در ابتدا باید امکان تحول این واحدهای اقامتی را فراهم کرد.
 
  وی در خصوص برقی کردن قطار تهران مشهد گفت: امیدواریم که با اجرایی شدن عملیات این پروژه به زودی قطار برقی مسیر مشهد- نیشابور  به بهره‌برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا