مشهد

استقبال بی‌نظیر هنرمندان مشهدی از جشنواره «تئاتر کنار مردم»

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به استقبال بی‌نظیر هنرمندان مشهدی از نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «تئاتر کنار مردم»، گفت: پس از انتشار فراخوان، تعداد ۹۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، صدرا یوسفی با بیان این مطلب، اظهار کرد: این رویداد، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی مشهد است که با عنوان «تئاتر کنار مردم» برگزار می‌شود. این جشنواره همچنین منطبق بر لایحه مصوب کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد و در راستای حمایت از هنرمندان است.

وی با اشاره به اینکه تئاتر مشهد، دارای رونق است و جایگاه قابل توجهی در میان شهروندان دارد، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، علاوه بر توجه به اقتصاد تئاتر مشهد، تقویت پیوند مردم با هنر و فراهم کردن فضایی شاد و مفرح برای شهروندان و علاقه‌مندان به این حوزه است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد درباره آسیب‌ ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد تئاتر مشهد، بیان کرد: همزمان با شیوع ویروس کووید ۱۹، تماشاخانه‌ها تعطیل شدند و رکودی چهار ماهه بر اقتصاد تئاتر مشهد سایه افکند که امیدواریم برگزاری این جشنواره بتواند تا حدی از هنرمندان این حوزه حمایت‌ به عمل آورد.

یوسفی در زمینه تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، خاطرنشان کرد: طی ۱۵ روز و پس از انتشار فراخوان این جشنواره، ۹۱ اثر از سوی ۶۱ هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که اکنون در حال بازخوانی آثار هستیم و در نهایت پس از بازخوانی نمایش‌نامه‌ها، ۲۰ اثر برای اجرای عمومی انتخاب خواهند شد.

وی اضافه کرد: فرآیند اجرای تئاترهای برگزیده، از عید غدیر آغاز شده و روزانه در ۲۰ نقطه شهر مشهد، همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شوند. در تلاش هستیم برای هر اثر ۱۰ نوبت اجرا در نظر گرفته شود که در مجموع، تعداد تئاترهای اجرا شده به ۲۰۰ نوبت خواهد رسید.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد پیرامون محور آثار ارسالی، گفت: بیشتر آثار ارسال شده به جشنواره بر محور موضوعاتی همچون «آموزه‌های فرهنگ رضوی»، «ترویج اخلاق و فرهنگ شهروندی»، «ظرفیت‌های مشهد»، «جهش تولید»، «کرونا و مردم»، «شاهنامه حکیم فردوسی» و «آیین‌ها و ادبیات فولکلور آیینی» بوده‌اند که نشان از تنوع اجراها دارد.

یوسفی در زمینه نحوه داوری و گزینش آثار، بیان کرد: هر یک از آثار ارسالی به دبیرخانه کدگذاری شده و بازخوانان، در جریان هویت فرد ارسال‌کننده قرار نمی‌گیرند تا فرصت برابر برای همه شرکت‌کنندگان به وجود آید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا