مشهد

افزایش ۵۰ رشته دکتری تخصصی و ۱۲۶ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد مشهد

مدیرکل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از افزایش رشته‌های دکتری تخصصی به ۵۰ رشته و کارشناسی ارشد به ۱۲۶ رشته در این واحد دانشگاهی خبر داد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دکتر سید احسان رضوی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سال ۹۳ دارای ۹ رشته دکتری تخصصی و ۶۵ رشته کارشناسی ارشد بوده است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، اکنون رشته های دکتری تخصصی این دانشگاه به ۵۰ رشته و کارشناسی ارشد به ۱۲۶ رشته افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه در دو سال اخیر تعداد رشته های کارشناسی ارشد ۱٫۹۳ برابر و دکتری تخصصی ۵٫۵۵ برابر شده است ، اظهار داشت: براساس آخرین آمار پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC) ، واحد مشهد دربین تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پس از واحد علوم و تحقیقات تهران و واحد کرج در رتبه سوم قرار دارد . 
  عضو هیات علمی گروه برق واحد مشهد با بیان اینکه از سال ۹۳ پیگیری های زیادی جهت تاسیس و راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی در مجتمع بین‌المللی خراسان (گلبهار) صورت گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر این مجتمع دارای ۹ رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته دکتری تخصصی است که از طریق آزمون سراسری و آزمون ویژه برون مرزی پذیرش دانشجو دارد . 
رضوی، افزایش تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی واحد مشهد در طول دوران تاسیس این واحد دانشگاهی  بویژه  طی دو سال اخیر را بی سابقه خواند و اظهار کرد: با همت و تلاش اعضای هیات علمی و کارکنان خدوم این دانشگاه و حمایت‌های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ، واحد مشهد در آینده ای نه چندان دور به جایگاه رفیعی که شایستگی آن را دارد دست یابد . 
مدیرکل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای ۵۳۰ عضو هیات علمی تمام وقت، ۷۲ بورسیه و ۹۶۳ استاد حق التدریس و  ۳۶ هزار و ۳۳۰ دانشجو است که اکنون  تعداد ۳۱ هزار ۱۴۴  دانشجو آن  در  ۱۶رشته مقطع کاردانی(پیوسته و ناپیوسته)، ۱۰۹ رشته در مقطع کارشناسی(پیوسته و ناپیوسته)، ۱۲۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد ، ۵۰ رشته در مقطع دکتری تخصصی و یک رشته در مقطع دکتری حرفه ای  مشغول به تحصیل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا