مشهد

اقلام وارداتی خراسان رضوی از کدام کشورها وارد می‌شود

اقلام وارداتی خراسان رضوی از کدام کشورها وارد می‌شود

امید جهانخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: میزان واردات استان خراسان رضوی در چهار ماهه ابتدایی امسال ۱۱۴ هزار تن و با ارزش ۱۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

وی بیان کرد:با توجه به اینکه میزان واردات در خراسان رضوی در  ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۰۳ هزار تن و به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار بوده باید گفت که میزان واردات در خراسان رضوی در طول امسال از نظر وزن ۱۱ درصد و از نظر ارزش ۱۲ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در ارتباط با اقلام اساسی وارداتی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پنبه حلاجی نشده، واگن‌های روباز، برنج کامل سفید شده نیمه سفید شده یا صیقلی و کربنات دی سدیم از جمله مهم‌ترین کالاهای صادراتی در خراسان رضوی بوده‌اند.

جهانخواه ادامه داد: مهم‌ترین کشورهایی که در خراسان رضوی واردات از آنها صورت گرفته ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه و ازبکستان بوده‌اند که بیشترین میزان واردات استان از این کشورها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۸۵۱ هزار و ۴۸۲ نفر از مرزهای خراسان رضوی و فرودگاه مشهد تردد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: این میزان در مدت متناظر در سال گذشته ۸۴۸ هزار و ۱۵ نفر بوده و آمار نشان دهنده ۰٫۴ درصد رشد در تردد مسافران است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع تردد مسافری در استان خراسان رضوی تا پایان تیر ماه امسال ۴۳۹ هزار و ۴۱۰ نفر مسافر ورودی و ۴۱۲ هزار و ۷۲ نفر مسافر خارجی بوده‌اند که میزان مسافر ورودی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲ درصد رشد و تعداد مسافران خروجی یک درصد کاهش داشته است.‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا