مشهد

برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مشهد کلید می‌خورد

برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مشهد کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدسو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، غلامعلی صادقی با بیان اینکه راهکار برون رفت از آلودگی هوا، اجرای کامل قانون هوای پاک است، اظهار داشت: در همین راستا سازمان حفاظت محیط زیست استان براساس ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ماه گذشته تعداد ۸ واحد ایزوگامی که فعالیت آنان باعث آلایندگی غیرمجاز هوا می‌شد را تعطیل کرد.

وی افزود: البته با اقداماتی که این واحدها در راستای حذف آلایندگی واحد صنعتی خود انجام دادند، توانستند از محیط زیست استان تاییدیه اخذ نمایند و دستور بازگشایی آنان پس از مدتی صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: به منظور برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده در شهر مشهد، معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد درخواست کرده که در راستای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، گشت کنترل برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا را با همکاری پلیس راهور و سازمان حفاظت محیط زیست اجرا نمایند که این خودروها در راستای تبصره یک ماده ۶ قانون هوای پاک توقیف خواهند شد.

صادقی در زمینه زمان اجرای این طرح گفت: به شهرداری و پلیس راهور اعلام شده ابتداً اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند و مهلتی داده شود تا کسانی که خودروهای آنان فاقد معاینه فنی است نسبت به اخذ معاینه فنی خودرو اقدام و پس از آن نسبت به اجرای طرح اقدام شود که امیدواریم حداکثر تا پایان دی ماه این طرح در سطح شهر مشهد اجرایی و عملیاتی شود.

این مقام قضایی با انتقاد صریح از عملکرد کمیسیون ماده ۵ راه و شهرسازی گفت: قانونگذار در ماده ۲۱ قانون هوای پاک اشاره کرده که در زمان تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها باید توجه به مطالعات زیست محیطی صورت پذیرد، این در حالی است که به این موارد در کمیسیون ماده ۵ به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته و نتیجه این وضعیت تصویب برخی طرح‌ها از جمله واگذاری ۱۲ هکتار از پارک جنگلی طرق جهت ساخت هتل است.

وی در تشریح این موضوع گفت: طرح‌های گردشگری باید موافقت‌نامه اصولی را از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اخذ کنند که برابر اعلام سازمان میراث فرهنگی استان این پروژه فاقد موافقت نامه اصولی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی تصریح کرد: از سوی دیگر مقرر بوده که سرمایه‌گذار ۱۲ هکتار زمین جهت احداث فضای سبز در سطح شهر مشهد تملک و به کمیسیون ماده ۵ اعلام نماید که در این خصوص با شهرداری و اداره راه و شهرسازی مکاتبه شده و منتظر پاسخ این مراجع هستیم؛ چنانچه پاسخ منفی دریافت شود این پروژه باید در چارچوب قوانین و مقررات تا تعیین تکلیف مجدد موارد در کمیسیون ماده ۵، توسط دستگاه‌های مسئول متوقف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا