ورزش

امیدواریم در بازی‌های جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ یک نتیجه تاریخی به دست آوریم

سلطانی فر

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم تیم‌های ورزشی ایران بتوانند در بازی‌های جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ یک نتیجه تاریخی به دست آورند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه گردهمایی معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در سال ۹۲ تسهیلات ازدواج با سقف ۳۰ میلیون ریال به میزان ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد که با رشد ۳٫۵ برابری در سال ۹۵ به ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان با سقف ۱۰۰ میلیون ریال رسید.

وی بیان کرد: با اجرای طرح ضربتی که نظام بانکی کشور با مدیریت بانک مرکزی اجرا کرد، در هفت ماهه اول امسال ۸۸۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج به میزان ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد که تا پایان امسال به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان می رسد.

سلطانی‌فر اظهار داشت: هیچ خانه جوانی در ابتدای دولت دوازدهم در کشور وجود نداشت اما اکنون ۵۰ خانه جوان فعال در کشور وجود دارد، همچنین تعداد سازمان‌های مردم نهاد (سمن) مرتبط با وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۲ کمتر از ۸۰ مورد بود که اکنون تعداد آنها به مرز ۲ هزار سمن رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: تعداد دفاتر مشاوره و راهنمای ازدواج که تاثیر به سزایی در تحکیم بنیان‌های خانواده دارند، از حدود ۲۰ دفتر در کشور در ۲ سال قبل به ۲۵۰ دفتر با مشارکت بخش خصوصی در سال جاری رسیده است.

سلطانی فر اظهار امیدواری کرد که در بخش جوانان همان نقش و جایگاهی که به لحاظ قانون برای وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته شده، که ایجاد هم افزایی و همگرایی در مسئله جوانان بین دستگاه های اجرایی است، به نحو مطلوب ایفا شود و از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استفاده شود تا به توسعه اشتغال جوانان و بسترسازی لازم در این زمینه کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه ورزش جوانان نیز استعدادهای زیای در نقاط مختلف کشور بویژه نقاط روستایی و عشایری، نقاط محروم و مرزی وجود دارد که باید زمینه بروز و ظهور این استعدادها و خلاقیت ها فراهم شود.

سلطانی‌فر اظهار داشت: امسال کمک وزارت ورزش و جوانان به هیئت‌های ورزش در کشور نسبت به سال گذشته حداقل سه برابر می‌شود تا بتوان استعدادهای مختلف ورزشی در نقاط محروم و روستایی و سایر نقاط را شناسایی و تقویت کرد.

وی گفت: وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کند زمینه شرکت نوجوانان و جوانان ورزشکار در مسابقات مختلف و اردوهای ورزشی را فراهم کند تا بتوان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان برای ایجاد جامعه‌ای سالم، ارتقای سطح سلامت، ایجاد وحدت و افتخارآفرینی در کشور بهره گرفت.

وزیر ورزش و جوانان افزود: سیاست ما بر این است که مدیران بخش‌های مختلف وزارتخانه‌ها را به استان‌های مختلف ببریم تا از نزدیک با ظرفیت و مشکلات این استان‌ها آشنا شوند.

وی طرح مسائل و مباحث و مشکلات اداری، مشکلات مربوط به رشته‌های ورزشی، ورزش قهرمانی، همگانی، بانوان، روستایی و عشایری، معلولان، چگونگی آماده شدن قهرمانان برای حضور پرافتخار در رویدادهای مهم بین‌المللی اعم از مسابقات جهانی و هم بازی های ۲۰۱۸ جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از مسائل مطرح شده در این گردهمایی برشمرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم تیم‌های ورزشی ایران بتوانند در بازی‌های جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ یک نتیجه تاریخی به دست آورند که از چند ماه قبل ستاد مربوط به بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا و بازیهای آسیایی و بازهای المپیک در مرکز کشور و برخی استان‌ها فعال شده و در سایر استانها نیز فعال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا