خراسان

اپیدمی چاقی دانش‌آموزان در دوران کرونا/ تمهیدی باید برای سلامت اندیشید

آمارها حاکی از این است که ۲۱درصد دانش آموزان ما در سطح ملی دچاراضافه وزن هستند که در قالب طرح کوچ شرایط قد و وزن دانش آموزان ثبت و رصد می‌شود.

حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد درباره سال تحصیلی جدید با رویکرد آموزش مجازی اظهار داشت: آغاز فعالیت‌های آموزشی در سال ۱۴۰۰-۹۹ با سه سناریو سفید، زرد و قرمز ابلاغ شد و مشکل اساسی ما در بدو شروع کمبود نیروی انسانی بود.

وی افزود: از نیروهای ما ۱۵۰ نفر شرایط بازنشستگی داشتند که ۵۰ نفر به کارگیری و استمرار خدمت گرفتند و ۱۰۰ نیرو از چرخه آموزش پرورش خارج و به افتخار بازنشستگی نائل آمدند اما با توجه به تمام فشار کمبود نیرویی که داشتیم پوشش آموزشی در تمام شهرستان حتی در منطقه چاه مقدم ( عمرانی)  با یک دانش آموز با حضور یک مدیر آموزگار برقرار است. 

 

مدیر آموزش و پرورش گناباد تصریح کرد: در آزمون سراسری درخشش و افتخارآفرینی دانش آموزان را شاهد بودیم در تمامی رشته‌ها از جمله رشته‌های فنی و کار دانش قبولی و رتبه‌های بسیار ارزنده‌ای داشتیم که این نگرش خوش‌بینانه اولیا به رشته‌های مهارتی را نشان می‌دهد. در رشته‌های نظری ریاضی و تجربی نیز موفقیت‌ها چشمگیر است از جمله ۳۱ قبولی در رشته پزشکی شامل۲۱ پزشکی،۱۱ دارو و ۵ دندانپزشکی و۷۰ پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان و ده‌ها قبولی در دانشگاه‌های معتبر در سایر رشته‌های تجربی،انسانی و فنی را داشته‌ایم.

احمدی عنوان کرد: شرکت بیش از ۶۰درصد دانش آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی و کسب رتبه‌های برتر و راهیابی ۲۰۰ نفر رشته  به مرحله دوم المپیاد در ۴ رشته و قبولی ۹۵درصد دانش آموزان پایه نهم در خرداد۹۹ جایگاه اول استان که نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد داشته است. 

وی با اشاره به مشکلات زیادی که برای تعیین معلمین کلاس‌ها بوده بیان کرد: مشکل اصلی ما در مقطع ابتدایی است که کمبود نیروی بیشتری داریم و به علت شرایط کرونا ۳۸ مرکز پیش دبستانی غیرفعال و ۱۵ مرکز فعال داریم.

مدیر آموزش و پرورش گناباد اظهار داشت: آزمون‌های مجازی مستمر ملاک اصلی ارزشیابی واقعی عملکرد دانش آموزان نمی‌تواند باشد و  به دلیل عدم نظارت کامل می‌تواند بعضا یادگیری نمایشی باشد. در جهت توسعه و تعمیق یادگیری آزمون ساز تعبیه کرده‌ایم که می‌تواند برای ارزشیابی پایانی یا تراکمی مورد استفاده قرار گیرد.

احمدی عنوان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی ولی خیرین کمک‌های خوبی به مجموعه آموزش و پرورش گناباد داشته‌اند که در این مدت توانسته‌ایم پروژه‌های نمازخانه مدرسه شهید قاسمی و ۲۲ بهمن را به بهره برداری برسانیم و کلنگ ساخت مدرسه‌های نو اندیش و فرهنگ و تفاهم نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه تمام خیر ساز در گیسور را زده‌ایم.

وی با اشاره به شروع فصل سرما و با استفاده از تعطیلی کلاس‌ها بیان کرد: انعقاد با پیمانکار در جهت رفع مشکل سیستم گرمایشی ۲۰ مدرسه روستایی به صورت استاندارد را انجام داده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش گناباد اظهار کرد: با توجه به قدمت بیش از ۱۰۰ ساله آموزش و پرورش در گناباد موزه و مرکز اسناد آموزش و پرورش در هفته معلم در گناباد افتتاح خواهد شد.

 مجید فدوی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان گناباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در مباحث قرآنی وباتوجه به هفته قرآن آموزش پرورش برنامه ویژه ای درحال اجرا دارد که تمرکز جدی روی حفظ قرآن است که در حال حاضر ۶۲۰ دانش آموز حافظ جزء ۳۰ داریم که برتعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه محافل انس با قرآن به صورت مجازی در مدارس شهرستان برگزار می‌شود که فضای قرآنی را به داخل خانواده‌ها می‌برد و مبحث گفتمان‌های دینی که در شرایط کرونا مورد غفلت واقع شده در کمیته مشترک بین آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات و حوزه علمیه تشکیل شده و ‌گام اول آن ابلاغ گردیده و بزودی عملیاتی خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان گناباد تصریح کرد: شرایط ما به گونه‌ای است که کادر آموزشی تغییر کرده و والدین در نقش کادرآموزشی شده اند. زمانی دو عنصر خانه و مدرسه از یکدیگر مجزا بوده ولی الان خانه، مدرسه شده است. مدرسه خانه دوم در دل خانه اول شکل گرفته و خانه اول و دوم یکی شده است.

فدوی افزود: در حوزه تربیت بدنی ۲۱درصد دانش آموزان ما در سطح ملی دچاراضافه وزن هستند که در قالب طرح کوچ شرایط قد و وزن دانش آموزان ثبت و رصد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا