خراسان

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در طرح مشاغل خانگی‌ خراسان رضوی هدفگذاری شد

علیرضا رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در طرح مشاغل خانگی‌ خراسان رضوی هدفگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در  جلسه شورای کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: بخش کشاورزی اعم از حوزه‌های دامی و باغی در استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. به همت فعالان این بخش، خراسان رضوی در تولید برخی محصولات عمده، رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است. 

استاندار خراسان رضوی گفت: طی سال جاری، علی رغم کمبود منابع آب، خشکسالی، وقوع حوادث غیر مترقبه نظیر سیل و سرمازدگی، تولید محصولات کشاورزی در استان کاهش نداشت. 

رشیدیان با اشاره به گستردگی حوزه کشاورزی و هدف‌گذاری ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی جدید طی سال جاری، تاکید کرد: این بخش باید رسالت خود را در این حوزه به درستی ایفا کند. تحقق این مهم در گرو تجهیز به کشاورزی به فناوری‌های نوین، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات و ایجاد بازارهای جدید صادراتی خواهد بود. 

استاندار خراسان رضوی توجه به تولید کالاهای راهبردی مثل زعفران را ضروری دانست و گفت: خرید تضمینی این محصول، اقدام مبارکی است که امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد و موجب افزایش انگیزه در فعالان این بخش بشود. 

رشیدیان از زنبورداری، پرورش آبزیان، تولید ابریشم و گیاهان دارویی به عنوان بخشی از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان یاد کرد و بر لزوم برنامه‌ریزی استفاده از این مزیت‌ها در راستای توسعه بخش کشاورزی  تاکید کرد.

وی تصریح کرد: پیگیری برای کشت فراسرزمینی  به ویژه در محصولاتی که برای تولید آن به آب بیشتری نیاز است از جمله ماموریت‌های شورای کشاورزی استان است که به آن باید توجه داشت. 

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: ایجاد زنجیره ارزش افزوده و حمایت از بخش کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی از طریق تسهیلات ارزان قیمت از جمله مواردی است که باید با جدیت دنبال شود.

رشیدیان با اشاره به اجرای نخستین طرح توسعه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعتی استان در بجستان گفت: امسال با همکاری بانک سینا، بنیاد مستضعفان، معاونت مناطق محروم و روستایی معاونت ریاست جمهوری، ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه روستاهای استان اختصاص یافت که از این میزان ۳۸۰ میلیارد ریال در قالب طرح و پروژه در روستاها اجرا شده است.

وی اظهار کرد: هدف‌گذاری طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان است و امسال با همکاری ارگان‌های بخش خصوصی و دولتی، نتایج خوبی در اشتغال به دست آمد.

استاندار خراسان رضوی در پایان بر استمرار ذخیره سازی کالاهای اساسی این حوزه، با توجه به ایام پایانی ماه صفر تاکید کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا