خراسان

۱۰۰۰ میلیارد تومان از سوی خیرین به بخش سلامت کمک شده است

مجمع خیرین سلامت

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت کشور گفت: طی سال گذشته، ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سوی خیرین به بخش سلامت کمک شده است.

مصطفی جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار با بیان اینکه اولویت ما حمایت از سمن‌هایی است که در حوزه بهداشت و پیشگیری فعالیت می‌کنند اظهار داشت: در حال حاضر سمن‌های کشور بیشتر در حوزه زیرساخت‌های درمانی کمک می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه سمن‌ها از مردم هستند، خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا مردم به سمن‌ها بیشتر از دولت‌ها اعتماد می‌کنند و سمن‌ها می توانند مردم را در جهت ارتقا سلامت جامعه بسیج کند.

جمالی با بیان اینکه حدود 620 سمن (سازمان مردم نهاد) در کشور فعالیت دارند، افزود: 80 عدد از این سمن‌ها ملی و بقیه آنها استانی است.

وی اضافه کرد: اگر تعداد و کیفیت سمن‌ها در کشور بالا برود مانند سایر کشورهای پیشرفته در جهان، سمن‌ها بیشترین نقش را در ارتقا سلامت کشور خواهند داشت.

جمالی با بیان اینکه در حوزه معاونت اجتماعی در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان، خیرین حوزه سلامت کمک کرده‌اند، افزود: بیشتر این کمک ها در بخش‌های درمانی هزینه شده که ما تمایل داریم این کمک‌ها بیشتر به سمت بهداشت و پیشگیری سوق داده شود.

مدیرکل سازمان های مردم نهاد سلامت کشور تصریح کرد: با تاکید بر اینکه ما آمادگی کمک به سمن‌ها را داریم، عنوان کرد: ما آمادگی کمک برای برقراری ارتباط بین سمن‌های مختلف به ویژه سمن های ملی با شهرستان‌ها را داریم تا سمن‌های ملی شعب استانی خود را دایر کنند.

جمالی ادامه داد: ما همچنین آمادگی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرستان‌ها را داریم تا با برگزاری این کارگاه‌ها در حد توان اطلاعات علمی و معلومات اعضای هیئت مدیره سمن‌ها ارتقا یابد تا علمی‌تر عمل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا