ورزش

بازسازی باشگاه کشتی سعدآباد مشهد/ احتمال برگزاری جام تختی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: بازسازی باشگاه کشتی سعدآباد مشهد/ احتمال برگزاری جام تختی در خراسان رضوی

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی از آغاز بازسازی باشگاه کشتی سعدآباد خبر داد و گفت: احتمال برگزاری جام تختی در این استان با شیوه‌ای جدید وجود دارد چراکه پیشنهاد آن را به ریاست فدراسیون کشتی داده‌ام.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود یعقوبی ظهر امروز در نشست صمیمی خود با مربیان کشتی شهرستان‌های خراسان رضوی در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه کشتی ورزشی ملی در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در کشتی، حرف اول را اخلاق و مفاهیم دینی و پهلوانی می‌زند بنابراین امروز که نخستین روز از ماه پرفیض رجب است باید موضوعات و اختلافات گذشته را از بین برد و همه مربیان و ورزشکاران پیشکسوت و جوان خراسان رضوی در عرصه کشتی با یکدیگر وحدت پیدا کنند.

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید از موضوعات گذشته در کشتی خراسان رضوی درس گرفت، یادآور شد: امروز اگر کشتی تماشاگران گذشته را ندارد یا از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته، به علت ایجاد مشکلاتی است که ورزشکاران و مربیان این رشته در خارج از تشک با آن روبه‌رو هستند.

وی افزود: در اختیار قرار دادن همه امکانات، توجه به آموزش در رده‌های سنی پایه و ایجاد وحدت میان ورزشکاران و مربیان کشتی استان از جمله موضوعاتی است که در برنامه‌های مهم هیئت کشتی خراسان رضوی قرار دارد.

لزوم راه‌اندازی خانه کشتی در خراسان رضوی

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی بر لزوم راه‌اندازی خانه کشتی در این استان تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه آموزش در رده‌های سنی پایه حرف نخست را می‌زند بنابراین ما به یک‌خانه و مدرسه آموزشی کشتی نیازمند هستیم و علاوه بر این لازم است تا تعداد باشگاه‌ها و تشک‌های مناسب کشتی در خراسان رضوی نیز افزایش پیدا کند تا امکانات مناسب در شأن ورزشکاران و مربیان این رشته فراهم شود.

یعقوبی افزود: امروز کشتی تنها مربوط به ورزشکاران و مربیان نیست بلکه به همه مردم تعلق دارد بنابراین درصورتی‌که با برنامه‌ریزی پیش رویم می‌توانیم در دو سال آینده دوباره پرچم کشتی خراسان رضوی را در کشور بالا ببریم.

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی از آغاز بازسازی باشگاه کشتی سعدآباد خبر داد و گفت: احتمال برگزاری جام تختی در خراسان رضوی با شیوه‌ای جدید وجود دارد چراکه پیشنهاد آن را به ریاست فدراسیون کشتی داده‌ام.

یعقوبی اعزام مربیان و ورزشکاران را برای شرکت در دوره‌های آموزشی به کشورهای همسایه از جمله دیگر برنامه‌های آینده نزدیک هیئت کشتی خراسان رضوی دانست و تأکید کرد: امیدوارم خراسان رضوی نخستین استان در کشور باشد که لیگ برتر مسابقات خود را برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: برگزاری اردوهای کشتی برای مسابقات به‌ویژه المپیک پیش رو، استفاده از ظرفیت همه ورزشکاران و مربیان پیشکسوت و جوان و ابلاغ تقویم ورزشی 95 به شهرستان‌های خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های هیئت کشتی خراسان رضوی است.

گفتنی است در پایان این نشست برخی از مربیان کشتی به بیان مشکلات شهرستان خود در عرصه کشتی پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا