مشهد

بدهی شهرداری مشهد از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید

خلیل موحدی محصل

عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: بدهی شهرداری مشهد از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

خلیل موحدی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: در این چند سال گذشته در بودجه ما، خدمات شهری را اجازه افزایش قیمت ندادیم و این مسئله با وجود توسعه شهری شکل گرفت و تنها در این زمینه تورم افزایش یافته بود و این هم تنها در پروانه‌های ما اعمال شد و بودجه ما در خدمات شهری تغییری نیافت و می‌بینید تغییری در خدمات شهری اعمال نشده است.

وی افزود: وقتی که برای بودجه در سال 93 گذاشته شد، بی‌نظیر بود و حتی در کلانشهرهای دیگر چنین وقتی گذاشته نشد و حدود 2 هزار ساعت در این زمینه وقت گذاشتیم و تمامی آئین‌نامه‌ها را خط به خط نظارت کردیم و در سال 94 بخشی از مشکلات را اصلاح کردیم.

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: نظام‌ نامه‌هایی به شهرداری تکلیف شد و شهرداری هم در این زمینه خیلی خوب پای کار آمد و ده‌ها نظامنامه تدوین و تکلیف شد که تا پیش از این سابقه نداشت و اکنون این نظارت سبب شد این 2 سال رکود در مشهد چندان احساس نشود.

موحدی با اشاره به اقدامات اقتصادی شورای چهارم مشهد افزود: سیاستگذاری قبلی شهرداری، کارهای مشارکتی و تنها منحصر به ساخت‌و‌ساز بود و 1.5 تا 2 سال از وقت شورا برای این مجموعه‌های مشارکتی که مشکلات حقوقی زیادی داشت، ‌گرفته شد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌هایی در گذشته صورت گرفته بود که نفعی برای شهر نداشت و سیاست ما به سمت صرفه‌جویی و فعال‌سازی بخش خصوصی رفت تا بتوانیم از اوراق مشارکت استفاده بیشتری کنیم و تعاملات بسیار خوبی با بانک‌ها برقرار شد و نزدیک به 3500 میلیارد تومان بدهی شهرداری به 800 میلیارد تومان رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفده =

دکمه بازگشت به بالا