خراسان

بلیت تهران-مشهد برای عید قربان و غدیر میلیونی شد!

درحالی که قیمت همه چیز با افزایش نرخ دلار بالا رفته است قیمت بلیت‌ هواپیمای تهران به مشهد به یک میلیون و دویست هزار تومان رسیده است و این درحالیست که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید تخلفی صورت نگرفته است.

همواره با نزدیک شدن تعطیلات مناسبتی سفر به نقاط مختلف کشور یکی از اولین انتخابات مردم خواهد بود اما حدود یکسال است که با افزایش چشمگیر هزینه سفر، خصوصا سفر هوایی دیگر هر کسی نمی‌تواند برای سفرهای خود هواپیما را انتخاب کند.

 حال که در آستانه دو عید قربان و غدیر و چند روز تعطیلی برای سفر هستیم سری به سایت‌های آنلاین فروش بلیت زدیم تا ببینیم قیمت‌ها در چه محدوده‌ای قراردارند.

بلیت‌های تهران به مشهد که یکی از پر ترددترین شهر‌های زیارتی ایران و مقصد بسیاری از خانواده‌ها خصوصا در تعطیلی‌های مذهبی قرار می‌گیرد قیمت‌های عجیب و غریبی دارد.

قیمت بلیت‌های بیزینس شرکت هواپیمایی ایران ایر برای روز ۲۵مردادماه که جمعه میان دو عید قربان و غدیر است به مقصد مشهد به یک میلیون و دویست هزارتومان آن هم فقط برای سفر رفت می‌رسد. البته بلیت‌های اکونومی که باید ارزان تر باشند هم تفاوت چندانی ندارد و بلیط اکونومی شرکت‌ هواپیمایی ماهان برای همین تاریخ به مقصد مشهد حدود ۷۰۰هزار تومان است! و این در حالیست که در ایام معمولی سال بلیط این شرکت هواپیمایی برای مسیر تهران-مشهد بین۳۰۰تا۴۰۰هزار تومان است.

البته در بین بلیت‌ها قیمت‌های ۴۰۰تومانی هم به چشم می‌خورد اما این قیمت‌ها متعلق به شرکت‌هایی است که معمولا افراد با وضعیت فعلی هواپیماهای کشور سعی می‌کنند آ‌ن‌ها را برای سفر خود انتخاب نکنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: افزایش نرخ ارز عامل گرانی بلیت‌ها است

در این رابطه مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با توجه به نرخی که تعیین و مصوب شده است، حداکثر قیمت بلیت اکونومی برای پرواز تهران به مشهد حدود ۷۵۰هزارتومان است که فروش بلیت بیش از این قیمت تخلف محسوب می‌شود و حتما با آن برخورد خواهد شد.

وی در واکنش به قیمت یک میلیون و دویست هزارتومانی پروازهای بیزینس تهران به مشهد افزود: متاسفانه برای این پرواز‌ها محدودیت و سقف قیمتی وجود ندارد و تابع نرخ ارز نیز نیست و شرکت با توجه به خدمتی که ارائه می‌دهد قیمت بلیت را تعیین می‌‎کند.

سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت ۷۰۰هزارتومانی برای پرواز تهران به مشهد گران نیست؟ خاطرنشان کرد: این نرخی است که بر اثر بالارفتن ارز شرکت‌ها ناگزیر هستند که بلیت‌هایشان را با آن ارائه بدهند و در غیر این صورت در حاشیه ضرر قرار خواهند گرفت.

منبع: اقنصادآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا