خراسان

تحویل ۱۵ واگن از ناوگان خط ۲ قطارشهری مشهد به بندرعباس/شاخص‌های هوای مشهد امروز “سالم” است

 

indexپاک بودن شاخص‌های آب و هوایی مشهد، تحویل واگن‌های قطار شهری مشهد و فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری در مشهد از مهمترین اخبار امروز استان خراسان رضوی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، کیانوش کیامرز مدیرعامل قطار‌شهری مشهد اظهار داشت: 15 واگن از 100 واگن خط 2 قطارشهری که از بندر دالیان چین عازم مشهد بود، به‌صورت PLB (‌قطعات) هم‌اکنون در بندرعباس در حال تخلیه است و به‌زودی به مقصد تهران بارگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قطعات واگن به کارخانه واگن‌سازی در تهران منتقل می‌شود، افزود: پس از مونتاژ قطعات واگن، این واگن‌ها از تهران به مشهد ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 15 واگن از مجموع 100 واگن خط 2 در مشهد وجود دارد و 15 واگن دیگر نیز پس از مونتاژ به این تعداد افزوده می‌شود.

مشوق‌های یک تا 4 درصدی به خریداران اوراق مشارکت

معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: مشوق‌های یک تا 4 درصدی به خریداران اوراق مشارکت، علاوه بر سود علی‌الحساب تعلق می‌گیرد.

غلامرضا مزجی عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر مشهد در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند، به‌طوری که یکی از اهداف اقتصادمقاومتی جلب توجه و زمینه‌سازی برای ورود در صحنه اقتصادی است که در این راستا باید انگیزه‌های حضور مردم را در سرمایه‌گذاری‌های مناسب فراهم کرد.

وی افزود: با توجه به موافقت شورای شهر، شهرداری می‌تواند به خریداران اوراق مشارکت، مشوق‌هایی را ارائه ‌دهد.

معاون شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در قالب این مشوق‌ها اگر خریداران اوراقی را بخرند و یک سال نسبت به بازخرید آن اقدام نکنند یک درصد مشوق به آنان تعلق خواهد گرفت.

مزجی ادامه داد: هم‌چنین برای دو سال 2 درصد، سه سال 3 درصد و چهار سال 4 درصد مشوق‌های مختلف و معمول در قانون به اضافه سود علی‌الحساب قرض‌الحسنه داده می‌شود.

وی ابراز کرد: این اقدام، حرکت موثری برای جلب توجه شهروندان و تمام سرمایه‌گذاران در سطح کشور خواهد بود تا نسبت به خرید اوراق مشارکت اقدام کنند و نهایت استفاده را نسبت به خرید اوراق مشارکت ببرند.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد افزود: ما تا به‌حال اوراق مشارکت را به صورت فراوان منتشر کرده‌ایم و متعاقب قانون اگر مردم آن را نخریدند، شرکت‌‌های تامین سرمایه نسبت به خرید آن اقدام و از مشوق‌های آن برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مردم نمی‌توانستند از این مشوق‌ها استفاده کنند، گفت: اما با مصوبه جدید شورای اسلامی شهر، زمینه برای تمام خریداران خرد فراهم شده تا از مشوق‌های این اوراق مشارکت و از پروژه‌های مختلف شهر بهره‌مند شوند.

به گفته مزجی، شهروندان با مشارکت می‌توانند از مزایای اخروی و دنیوی پروژه‌های سطح شهر بهره ببرند.

وی در پایان یادآور شد: تضمین کامل، معافیت از مالیات، نظارت بانک مرکزی و تضمین بانک و شهرداری از مزایای خرید اوراق مشارکت شهرداری برای شهروندان است.

امروز 12 مهرماه، هوای مشهد سالم است

براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از ایستگاه‌های سطح شهر وضعیت کیفیت هوای شهر مشهد با عدد شاخص 52 در شرایط سالم قرار دارد.

مقایسه غلظت آلاینده‌ها حاکی از آن است که به‌غیر از آلاینده منواکسیدکربن و دی اکسید گوگرد بر غلظت سایر آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.

هم‌اکنون کیفیت هوا در ایستگاه‌های نخریسی، سجاد، صدف، میدان شریعتی، خیام جنوبی، ویلا، خاقانی و سرافرازان در شرایط پاک و سایر ایستگاه‌های سطح شهر سالم است.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه خیام شمالی با عدد شاخص 97 گزارش شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا