مشهد

تمامی دستگاه‌های خراسان‌رضوی آماده خدمت‌‌رسانی به زائران پیاده اربعین هستند‌

تمامی دستگاه‌های خراسان‌رضوی آماده خدمت‌‌رسانی به زائران پیاده اربعین هستند‌

سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به مغایرت روزهای محرم و صفر با سایر ایام از نظر اهمیت و ارزش باید ضمن بهره مندی از این روزها نکاتی در مباحث تاکسی‌رانی و بی‌آرتی در مسیر حرم مطهر رضوی به منظور سهولت دسترسی شهروندان به این نقطه از شهر رعایت شود.

وی گفت: باید تعداد دقیق زائران مشهد طی آمارگیری توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک و شهرداری در این روزها مشخص شود، همچنین باید در زمینه ارائه مجوز برای خانه مسافرها دقت شود و تا پیش از انجام این امر توسط میراث فرهنگی این کار صورت نپذیرد.

حسینی بیان کرد: باید اقداماتی در جهت همراهی با زائران پیاده توسط سازمان اتوبوسرانی و معاونت خدمات شهری در روزهای پایانی صفر انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: ایستگاه‌های خدمت رسانی به این افراد باید سازماندهی شوند، از دیگر امور مناسب با روزهای محرم و صفر، آموزش فرهنگ میزبانی از زائران به تاکسی‌‎داران است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تلویزیون‌های شهری یکی از امور مناسبی است که می‌توان در این روزها آن را در نقاط مختلف شهر نصب کرد.

وی ادامه داد: در ایام محرم و صفر باید دغدغه‌های هتل‌داران برطرف شود، ارائه ۱۷ مکان راهنما برای زائران این شهر به بخش خصوصی ضروری است، برنامه‌ریزی برای بهره مندی زائران از امکانات مثبت مشهد مقدس باید در تمامی ایام حائز اهمیت باشد.

حسینی تصریح کرد: برای موفقیت در امر اوقات فراغت زائران باید از شهرداری و شورای شهر کمک گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا