مشهد

توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از آغاز توزیع کیت‌های تشخیص کرونا در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، فاطمه کیانی اظهار کرد: کیت‌های تشخیص سریع کرونا با عملکرد ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای، برای شناسایی سریع و به‌عبارتی ردیابی بیماران و آزمایش‌های تشخیصی، ابزاری مناسب است و بسیاری از کشورها از آن استفاده می‌کنند. از جمله ویژگی های این‌کیت‌ها می‌توان به کاهش زمان و کم شدن هزینه آزمایش اشاره کرد. برخی از کشورها از این‌روش برای بیماریابی سریع استفاده می‌کنند و در صورت مثبت بودن افراد، علائم بیماری در آنان کنترل می‌شود تا مبتلایان در روزهای اول شناسایی و روند بهبودی به‌نحو مطلوبی انجام شود.

کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد افزود: در راستای تحقق برنامه راهبردی معاونت بهداشت برای رویارویی با کووید ۱۹ اجرای این‌برنامه مبتنی بر آزمایش گسترده، هدفمند و هوشمند است.

وی گفت: بر مبنای همین‌استراتژی، تست سریع تشخیصی کووید ۱۹ در داخل کشور طراحی، تولید و هفته گذشته بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور توزیع شد.

کیانی خاطر نشان کرد: قرار است این‌تست‌ها در مراکز غربالگری کرونا یا بر حسب نیاز در مراکز تجمعی مانند سرای سالمندان، سربازخانه و پادگان‌ها و نیز درب منازل مردم استفاده شود.

کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد افزود: بنابراین امکان تهیه این‌تست برای شهروندان عادی به‌صورت عمومی وجود ندارد و اگر فردی بخواهد از این‌تست‌ها استفاده کند، باید به مراکز منتخب ما مراجعه کند.

کیانی درباره اعلام نتیجه این‌تست‌ها نیز گفت: این‌تست‌ها همان‌گونه که از نامشان پیداست کیت تشخیص سریع هستند و حداکثر در ۳۰ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کنند.

وی تأکید کرد: نتیجه تست‌های تشخیصی سریع کووید ۱۹ مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است و حساسیت مناسبی دارد و این‌نتایج می‌تواند مورد استناد آزمایش‌ها و تحلیل‌های بالینی قرار گیرد.

کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در ادامه خاطر نشان کرد درصورت توزیع کیت راپید در کشور قطعا انجام تست‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و دسترسی به این‌نوع تست‌ها راحت‌ترخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا