خراسان

خراسان رضوی یخ می‌زند

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ورود سامانه بارشی و سرد،دمای هوای خراسان رضوی ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

زهرا اهنگرزاده،کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: با ورود سامانه بارشی و سرد،دمای هوای خراسان رضوی ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.بر اثر فعالیت این سامانه و کاهش دمای هوا، بارش‌ها در اغلب مناطق استان شنبه شب و صبح یکشنبه هفته آینده به صورت بارش پراکنده برف خواهد بود.

وی افزود:همچنین با فعالیت این سامانه طی روز‌های ابتدایی هفته آینده، بارش‌های پراکنده باران در نواحی شمالی و برخی نقاط مرکزی این استان پیش‌بینی می‌شودو احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات شمالی استان برای جمعه شب نیز دور از انتظار نیست.

آهنگرزاده تصریح کرد: دمای هوای اغلب مناطق استان خراسان رضوی از امروز کاهش می‌یابدو افزایش سرعت وزش باد در مناطق بادخیز خراسان رضوی به ویژه در مناطق شمال و شرق این استان پدیده غالب جوی طی امروز و فردا می‌باشد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲ درجه زیر صفر تا ۱۷ درجه سلسیوس در نوسان بود گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۱ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به حدود یک درجه زیر صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهارکرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۶ درجه زیرصفر و تایباد با بیشینه دمای هوای ۲۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌های بردسکن و تربت‌حیدریه با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا