ورزش

دختر نوجوان خراسانی با کسب نشان جهانی وزنه‌برداری تاریخ‌سازی شد

نایب رییس بانوان هیات وزنه‌برداری خراسان رضوی گفت: سیده‌غزاله حسینی، ورزشکار این استان توانست با کسب نشان برنز مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان، نخستین نشان ورزش وزنه‌برداری بانوان کشور در این رده سنی را به نام خود ثبت کرده و تاریخ‌ساز شود.

اکرم حسینی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حسینی عصر امروز توانست در حرکت دوضرب دسته ۵۹ کیلوگرم نوجوانان جهان در حرکت اول ۸۲ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر ببرد. وی در حرکت دوم در تلاش برای ۹۱ کیلوگرم ناکام ماند اما در آخرین حرکت، ۹۴ کیلوگرم را به ثبت رساند تا نشان برنز را از آن خود کند.

وی ادامه داد: در این حرکت نمایندگان تایلند و کلمبیا با ثبت رکورد ۱۰۰ کیلوگرم بالاتر از وی قرار گرفتند.

نایب رییس بانوان هیات وزنه‌برداری خراسان رضوی اظهار داشت: حسینی در حرکت اول خود هم در یکضرب توانست ۶۵ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر ببرد. در حرکت دوم خود ۷۱ و در حرکت سوم ۷۴ کیلوگرم را بالای سر برد. وی در این حرکت مقام ششم جهان را کسب کرد.

حسینی گفت: مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان از ۱۳ مهرماه در جده عربستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: باعث افتخار است که بعد از یک سال و نیم تلاش شبانه روزی و پیاپی و تمرین های مستمر و هدفمند و برنامه محور، موفق شدیم ۲ وزنه بردار نوجوان از خراسان رضوی را راهی مسابقات جهانی کنیم که نتیجه این تلاشها در سطح بین المللی منجر به درخشش تیم ملی و اعتلای نام و اهتزاز پرچم کشورمان در سکوی قهرمانی جهان شد.

نایب رییس بانوان هیات وزنه‌برداری خراسان رضوی افزود: سیده غزل حسینی، خواهر این ورزشکار نیز در مسابقات جهانی مقام هشتم را کسب کرد.

حسینی با تشکر از مینا عصفوری مربی مشهدی این ۲ ورزشکار، گفت: امید است این آغازی پرشکوه برای ادامه فعالیت های درخشان بانوان وزنه بردار استان خراسان رضوی باشد. همچنین قدردان حمایتهای رییس هیات وزنه برداری استان که با وجود تمام مشکلات، منابع مالی و سخت افزاری تمرینات ورزشکاران را مهیا کرد، هستیم.

دست‌کم ۲۰۰ وزنه بردار به صورت حرفه‌ای در خراسان رضوی فعالیت دارند که ۵۰ نفر آنان زن هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا