مشهد

رشد 95 درصد جذب سرمایه در مشهد از افتخارات فعالان اقتصادی است

معاون اقتصادی شهرداری مشهد:
رشد 95 درصد جذب سرمایه در مشهد از افتخارات فعالان اقتصادی است
مردم با فراخوان عمومی به این عرصه وارد شوند و مشهد را به گلستانی تبدیل کنند که از معنویت سرشار باشد و عاشقان امام رضا(ع) بتوانند در این معنویت به فیض کامل برسند، از انوار نورانی امام رضا (ع) بیشتر بهره‌مند شوند و از فضای خوب و مناسب هم برای یک سفر خاطره انگیز استفاده کنند.
رشد 95 درصد جذب سرمایه در مشهد از افتخارات فعالان اقتصادی است

معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: در سال جاری میزان جذب سرمایه در شهر مشهد 95 درصد رشد را نسبت به سال 93 نشان می‌دهد که از افتخارات فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا مزجی با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز بخش خصوصی در توسعه سند چشم‌انداز 1404 مشهد و به خصوص در حوزه مسایلی مانند توسعه شهری، افزایش ماندگاری زائر و خدمات رفاهی زائران نقش مهمی ایفا می‌کند.
وی با بیان اینکه اگر تلاش بخش خصوصی با زمینه‌سازی و بسترسازی مناسب همراه شود، بهترین نتیجه را می‌توانیم بگیریم، افزود: به همین دلیل هم نمایشگاه در این زمینه یک کار خیلی جدی رقم زده تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی را به نمایش بگذارد و همه علاقه‌مندان و فعالان اقتصادی نسبت به مزیت‌های خاصی که در شهر مقدس مشهد وجود دارد، آگاهی پیدا کنند.
به گفته مزجی در صورتی که آگاهی عمومی در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد شود، علاقه‌مندان رغبت پیدا می‌کنند که به این عرصه وارد شوند و برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه مسکن، انبوه‌سازی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند در این زمینه نقش موثری ایفا کند.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد از حوزه اقتصادی شهرداری مشهد به عنوان پیش قراول و دارای رتبه اول در میان شهرهای کشور یاد و عنوان کرد: یقینا اگر سرمایه‌گذاران ما که فعلا به فعالان اقتصادی محدود است به سطح همه علاقمندان به سرمایه‌گذاری توسعه یابد، فضا به چندین برابر افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه منظور از علاقه‌مندان، خیلی از افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذارای هستند که سرمایه اولیه ندارند، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر مشهد بستر مناسبی را ایجاد کرده‌اند که همه علاقه‌مندان بدون سرمایه اولیه، وارد سرمایه‌گذاری شوند.
مزجی در توضیح این طرح که به «بارش باران» موسوم است، گفت: به این ترتیب افراد سهم خود در سرمایه‌گذاری را در بازه زمانی 5 ساله پرداخت می‌کنند و این امر فرصت بسیار مناسبی را برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی فراهم می‌کند.
وی ابراز امیدواری کرد: مردم با فراخوان عمومی به این عرصه وارد شوند و مشهد را به گلستانی تبدیل کنند که از معنویت سرشار باشد و عاشقان امام رضا(ع) بتوانند در این معنویت به فیض کامل برسند، از انوار نورانی امام رضا (ع) بیشتر بهره‌مند شوند و از فضای خوب و مناسب هم برای یک سفر خاطره انگیز استفاده کنند.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد همچنین در پاسخ به این سوال که شما به عنوان یک مدیر شهری ترجیح می‌دهید مراکز تجاری و فروشگاه‌ها بیشتر در حوزه مرکزی شهر پراکنده شوند یا در قالب مراکز فروشگاهی در حاشیه شهر گسترش یابند؟ گفت: به نظر من بهترین حالت این است که مراکز فروشگاهی در نقاط مختلف مورد نیاز در قالب متمرکز فعالیت کنند و در این راستا اقداماتی را نیز در دستور کار داده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا