مشهد

نخستین مرکز غربالگری سرطان در مشهد راه‌اندازی شد

رئیس بیمارستان امید با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز غربالگری سرطان در این مرکز گفت: در این مرکز خدماتی همچون آندوسکوپی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی و ماموگرافی به مراجعین ارائه می‌شود.

سودابه شهید ثالث در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با بیان اینکه این مرکز با حمایت خیران سلامت با هزینه‌ای بیش از ۸ میلیارد ریال راه‌اندازی شده اظهار داشت: در این مرکز مراجعین می‌توانند از حضور متخصصین رادیوانکولوژی، گوارش، انکولوژی زنان، رادیولوژیست بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه درمان مسئله‌ای پرتنش و هزینه بر خواهد بود لذا راه‌اندازی مراکز غربالگری در پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان نقش مهمی خواهد  داشت تصریح کرد: با تشخیص زود هنگام سرطان از پیشرفت بیماری که مستلزم درمان های پیچیده و طولانی مدت است جلوگیری و همچنین بار هزینه‌ای درمان برای بیماران و جامعه کاهش می‌یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارائه خدمات پیشگیری و تشخیص زود هنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان و ایجاد دسترسی عادلانه از طریق ارائه خدمات بالینی، تشخیصی و درمانی سرپایی و ارتقا کیفیت این خدمات، از جمله وظایف تعیین شده برای حوزه سلامت است.

رئیس بیمارستان امید اظهار امیدواری کرد: با افزایش ارتباط دوسویه بین سطح یک و مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماریهای غیر واگیر در سطح دو و رعایت نظام ارجاع شاهد انسجام بیشتر در ارائه خدمات پیشگیرانه و مراقبتی ودرمانی در حوزه بیماریهای غیرواگیر بوده و گامی بزرگ در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها و کاهش بار ناشی از ابتلا به عوارض آنها و نهایت کاهش میزان مرگ و میر زودهنگام ناشی از این بیماریها برداشته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا