خراسان

شب‌های یخبندان در راه خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با کاهش دمای شبانه هوا در مناطق کوهستانی و سردسیر، کمینه دمای هوای استان در چند شب آینده به زیر صفر رسیده و یخبندان رخ خواهد داد.

زهرا مبشری‌نسب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چند روز ابتدایی هفته آینده تغییرات دمایی روزانه بیش از یک درجه نخواهد بود اما دمای شبانه در نواحی سردسیر برای امشب، فرداشب و نیز پس‌فرداشب بین ۲ تا چهار درجه کاهش خواهد یافت که برای می تواند برای کشاورزانی که نسبت به جمع‌آوری محصولات خود اقدام نکرده اند، مشکل‌آفرین باشد.

وی در عین حال با اشاره به وضعیت جوی استان در ۲۴ ساعت آینده، آسمان خراسان رضوی را نیمه‌ابری تا ابری پیش بینی کرد که احتمال بارش‌های پراکنده در مناطق مختلف دور از انتظار نخواهد بود و وزش باد نیز در برخی نقاط استان شدت خواهد گرفت.

مبشری‌نسب افزود: از فردا آسمان استان صاف شده و از سرعت وزش باد کاسته می‌شود و بر این اساس در روزهای شنبه تا دوشنبه شاهد جوی نسبتا پایدار در منطقه خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه دمای هوای مشهد در شبانه روز گذشته بین ۶ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است، گفت: دمای هوای مشهد امروز ظهر حداکثر ۱۷ درجه سانتی‌گراد است که امشب نیز ۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی افزود: فریمان با کمینه دمای هوای ۳ درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۳۰ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستانهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

مبشری نسب ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌های سبزوار و تایباد با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش باران در شهرستان های قوچان با ۴ میلیمتر و فریمان و بردسکن با بارش کمتر از یک دهم میلیمتر ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =

دکمه بازگشت به بالا