خراسان

شهریه مدارس غیردولتی استان خراسان رضوی ابلاغ شد

 

سعید صالح

رئیس مدارس غیردولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی از ابلاغ شهریه مدارس غیردولتی در این استان خبر داد.

سعید صالح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس از اعلام شهریه مدارس غیردولتی در سامانه همگام خبر داد و اظهار داشت: سامانه همگام برای نخستین بار در کشور در حووه مدارس غیردولتی به منظور ساماندهی و قانونمند کردن شهریه مدارس غیردولتی راه اندازی شد.

صالح افزود: با راه‌اندازی و اعلام مشخصات و امکانات مدارس غیردولتی در سامانه همگام برای نخستین بار شهریه این مدارس در تیرماه و همزمان با ثبت نام مدارس از طرف وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

وی یادآور شد: طبق اعلام شهریه‌ها از طرف وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیردولتی کشور، شهریه‌ها افزایش چشمگیری نداشته است.

صالح تصریح کرد: مدارس غیردولتی سطح استان موظف هستند ابتدا نسبت به چاپ ابلاغ شهریه از سامانه تعیین شهریه اقدام و سپس براساس اطلاعات مندرج در برگه ابلاغیه نسبت به تکمیل پوستر شهریه و مهر و امضاء مدیر آموزش و پرورش شهرستان و یا مدیر منطقه و ناحیه اقدام کنند.

وی درباره ساعات آموزشی مصوب هفتگی در مقاطع مختلف مدارس غیردولتی اظهار داشت: مقاطع پیش دبستانی ۱۷٫۵ ساعت، ابتدایی ۲۵ ساعت، متوسطه اول ۳۰ ساعت، متوسطه دوم ۳۵ ساعت، پیش دانشگاهی ۲۴ ساعت، هنرستان فنی و حرفه‌ای ۴۰ ساعت و هنرستان کار و دانش ۳۸ ساعت، موظف هستند برنامه آموزشی داشته باشند.

وی افزود: سقف ساعت فوق برنامه در  مدارس غیردولتی استان در مقاطع مختلف ابتدایی ۶ ساعت، متوسطه اول ۸ ساعت، متوسطه دوم ۷ ساعت، پیش دانشگاهی ۱۶ ساعت و پیش دبستانی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش صفر ساعت تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا