مشهد

شوشتری: پدیده به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند/ محدودیت‌های بر سر راه ادامه پروژه برطرف شود

پدیده شاندیز

مدیرعامل جدید پدیده شاندیز با تأکید براینکه پروژه‌هایی که با سرمایه مردم شکل می‌گیرد، به‌مانند پدیده می‌توانند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند، تأکید می‌کند: باید بستر مناسب سرمایه‌گذاری و سودآوری برای سهامداران پروژه بزرگ پدیده شاندیز فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استان‌ها، براساس گفته‌های احمد نوروزی رئیس هیئت مدیره پدیده شاندیز، مدیرعاملی سیدمحسن شوشتری در پدیده قطعی شده و در حال حاضر هم روال قانونی ثبت این مسئله در حال پیگیری است.

سیدمحسن شوشتری مدیرعاملی متروی مشهد، عضو هیئت مدیره بهره‌برداری مترو، مدیرعاملی اتوبوسرانی مشهد و رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان خراسان‌رضوی را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین همکاری‌هایی را در زمینه طراحی مجموعه پدیده کیش و شاندیز مشهد با مدیریت قبلی این شرکت داشته است. براین‌اساس گفت‌وگوی تسنیم با مدیرعامل جدید پدیده شاندیز انجام شده که در ادامه می‌آید.

محسن شوشتری در ابتدا درباره نحوه انتخاب و پذیرش تصدی مدیریت پدیده شاندیز اظهار می‌کند: در جلسه هیئت‌مدیره با بنده به‌صورت جدی صحبت و تکلیف شد که به‌عنوان “مدیرعامل” ورود پیدا کنم. در نهایت مقرر شد برنامه‌های خود را پیرامون شناسایی منابع، فرصت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه به هیئت‌مدیره تقدیم کنم تا براین‌اساس راهکار‌های آینده تعیین تکلیف شود.

مدیرعامل پدیده شاندیز در ادامه ضمن اشاره به رکود 15ماهه پروژه پدیده شاندیز می‌گوید: همان‌گونه که قبلاً عنوان کردم، همچون سربازی کوچک در خدمتگزاری به وطنم حاضر هستم و بدون شک فرماندهان اصلی این مجموعه مسئولان محترم کشور، استان و شهر هستند.

وی می‌افزاید: به‌هرحال با توجه به برخی اقدامات مدیران سابق مجموعه پدیده ناشی از خلأهای قانونی، در حال حاضر محدودیت‌های قانونی پیش‌ِروی این پروژه قرار دارد و باید در گام اول، مدیران ارشد و به‌ویژه استاندار خراسان‌رضوی، دادستان و سایر مدیران کشوری و استانی باید حمایت‌های لازم را بیش از پیش از این مجموعه با وجود نزدیک به 130 هزار سهامدار داشته‌ باشند تا ضمن رفع محدودیت‌ها، هیئت‌مدیره جدید بتوانند مشکلات و معضلات را برطرف کنند.

شوشتری با تصریح بر اینکه “سهامداران پدیده صاحبان حق در این پروژه هستند” تأکید می‌کند: به‌هرحال سهامداران محترم در مقطعی از زمان با اعتماد به این پروژه به آن اقبال نشان دادند که بخش قابل توجهی از این سرمایه‌ها، در پروژه به‌صورت ساختمان، تأسیسات و زمین و غیره هزینه شده است. از همین رو در زمان کنونی نیز امیدواریم با همراهی سهامداران بتوانیم نسبت به اتخاذ سیاست‌های لازم و اجرای برنامه‌های لازم، گام لازم را برداریم.

وی در ارتباط با اعتبار پیش‌بینی شده برای ادامه اجرای پروژه پدیده شاندیز اظهار می‌کند: البته برنامه و هدف اصلی ما اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران و ایجاد زمینه برای ورود بانک‌ها و مؤسسات مالی و اقتصادی به این مجموعه است که قطعاً در اجرا و ادامه پروژه نیازمند ورود جدی و حمایت مسئولان کشوری و استانی و سعه‌صدر سهامداران هستیم.

مدیرعامل پروژه پدیده شاندیز همچنین به بیکاری کارگران این پروژه در 15 ماه رکود اشاره می‌کند و می‌گوید: اولویت‌ها همان‌طور که رئیس هیئت مدیره نیز اعلام کرده است “به‌کارگیری نیروی کار با ترکیب نیروهای سابق” خواهد بود. ان‌شاءالله با راه‌اندازی مجدد پروژه بتوانیم هم پاسخگوی پیمانکاران و مشاوران عزیز باشیم و هم دستمزد کارگران را پرداخت کنیم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر این مطلب که “پروژه‌هایی از جنس پدیده به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند”، می‌افزاید: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه و تأکید ایشان در نامگذاری سال جدید به نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” قطعاً مسئولیت همه مردم به‌ویژه مسئولان سنگین‌تر است. به‌هرحال پروژه‌هایی که با سرمایه مردم شکل می‌گیرد، به‌مانند پدیده می‌توانند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

شوشتری در بخش پایانی سخنانش ضمن اعلام “به‌زودی با انجام مراحل قانونی ثبت هیئت‌مدیره در ثبت شرکت‌ها، براساس سیاست و تصمیم ستاد تدبیر اقدامات لازم را به‌عنوان “مدیرعامل” آغاز خواهم کرد؟ اضافه می‌کند: از حسن اعتماد هیئت مدیره و مسئولان محترم و سهامداران عزیز بسیار سپاسگزارم و امیدواریم بتوانیم دست در دست همدیگر شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صنعت و اقتصاد این استان و شهر مشهدمقدس به‌ویژه در پروژه بزرگ پدیده شاندیز باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 19 =

دکمه بازگشت به بالا