ایران

شکایت بیماران از ورود پزشکان غیر متخصص به حوزه جراحی پلاستیک

رئیس نخستین کنگره بین‌المللی بازسازی و ترمیمی سینه گفت:‌ دخالت پزشکان غیر متخصص در حوزه جراحی‌های سینه باعث نارضایتی و شکایت بیماران شده است.
خبرگزاری فارس: شکایت بیماران از ورود پزشکان غیر متخصص به حوزه جراحی پلاستیک

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛ علی منافی رئیس نخستین کنگره بین‌المللی بازسازی و ترمیمی سینه در نشست خبری با تشریح برنامه های این کنگره، گفت: ارتقای آموزش و کیفیت جراحی‌های  پلاستیک از مهمترین اهداف این کنگره است که در این راستا  از متخصصان و دانشمندان بین‌المللی جراحی پلاستیک در حوزه بازسازی و ترمیمی سینه دعوت کرده ایم تا با شرکت و سخنرانی در این کنگره به ارائه دانش  خود به علاقمندان این حوزه بپردازند.

وی ادامه داد: این جراحی‌های بیشتر در زنانی که دچار سرطان سینه می‌شوند کاربرد دارد. همانطور که می‌دانید سرطان سینه در بین بانوان بسیار شایع است و بسیار از درمان‌ها به تخلیه بافت سینه ختم می‌شود که آسیب جدی به روحیه بیمار وارد می‌شود، اما با دانش و علم متخصصان جراحی پلاستیک می‌توان ضایعه ایجاد شده را رفع و به روند درمان بیماران سرطانی کمک کرد.

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه داد: متاسفانه در حوزه جراحی‌های پلاستیک دچار آشفتگی‌هایی هستیم و لازم است که  متولیان این حوزه‌ جلوی این بی‌انضباطی‌ها را بگیرند. برخی پزشکان به دنبال کسب درآمدهای غیر منطقی از این عمل‌ها هستند و برخی دیگر با نداشتن تخصص لازم در بحث جراحی‌های پلاستیک ورود می‌کنند که گاهی بیماران و سیستم درمان را با مشکلاتی همراه می‌کند.

رئیس نخستین کنگره بازسازی و ترمیمی سینه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا در جامعه پزشکی برخی‌ها با القاب جراحی پلاستیک مردم را فریب می‌دهند، گفت: جراحی پلاستیک یک رشته فوق تخصصی است که به غیر از امتحان ورودی حتی امتحان خروجی هم دارد. ما هم  به این مشکلات  معترض هستیم و لازم است  نهادهایی مانند وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و حتی قوه قضاییه  جلوی متخلفان این‌چنینی که باعث بدنامی جامعه پزشکان می‌شوند را بگیرند.

در ادامه این نشست  سید جواد امیری زاد دبیر علمی این گنگره به شکایت مراجعه کنندگان پس از جراحی و ایجاد عارضه اشاره کرد و گفت: بعد از شکایت این افراد و طرح در کمیسیون پزشکی متوجه می شویم که پزشک مربوط اصلا جراح پلاستیک نیست و بیماران فقط با دیدن تابلو یا سرنسخه پزشک  برای انجام عمل اقدام می‌کنند.

وی افزود: مردم برای ساده‌ترین خریدها، تحقیقات کامل از مکان و قیمت و کیفیت اقلام موردنیاز خود را استعلام می‌کنند، ولی جای تعجب است که برای سلامت خود و پیش از بروز مشکلات و عوارض؛ نسبت به انتخاب پزشک متخصص اقدام نمی‌کنند.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی در سال 92 اعلام کرد که  از مجموع شکایاتی که از جراحان پلاستیک وصول شده است، تنها  10 درصد آن مربوط به پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و 90 درصد بقیه مربوط به افراد غیرمرتبط با این رشته بوده است که تحت عنوان جراح پلاستیک، عمل جراحی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: جراحی زیبایی جدا از جراحی ترمیمی نیست و جراحان پلاستیک واقعی از دوران جنگ برای انتقال مجروحان و ترمیم ناهنجاری‌های مادرزادی بیماران و در نهایت ترمیم آسیب‌های ناشی از تصادفات، سوختگی و عوارض انواع سرطان‌ها تلاش‌های بسیاری کردند.

نخستین کنگره جراحی بازسازی و زیبایی سینه از 6 تا 7 آبان ماه در تالار امام در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا