مشهد

عملیات احداث پایانه و پارکینگ زیرسطحی آزادی مشهد کلید خورد

عملیات احداث پایانه و پارکینگ زیرسطحی آزادی مشهد کلید خورد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات احداث پایانه و پارکینگ بزرگ زیرسطحی آزادی اظهار داشت: این پروژه از سوی مدیریت شهری و شورای پنجم مشهد در دستور کار و اولویت قرار گرفته و امیدواریم شاهد بهره برداری از آن باشیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: یکی از مسائل مهم در حوزه شهری این است که به صورت توامان که مسئله مدیریت ترافیک شهری در دستور کار قرار می‌گیرد به همان نسبت مسئله مدیریت پارکینگ نیز لحاظ شود و پروژه پایانه و پارکینگ زیرسطحی آزادی در همین راستا است.

موحدی زاده افزود: براساس زمان بندی اعلام شده از سوی پیمانکار این پروژه باید در مدت زمان دو سال به اتمام برسد و شورای شهر بر روند اجرای آن نظارت لازم را خواهد شد تا در موعد مقرر بهره برداری از آن صورت بگیرد.

سیدوحید برکچی، معاون حمل و نقل شهردار مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: براساس آمارها روزانه ۶ میلیون سفر درون شهری در مشهد ثبت می‌شود که بخشی از این سفرها با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد.

معاون حمل و نقل شهردار مشهد مقدس ادامه داد: از سوی دیگر با محدودیت معابر شهری در سطح شهر مشهد مواجه هستیم و البته تقاضا نیز روز به روز در حال افزایش است. علاوه بر این در هسته مرکزی شهر مشهد نیز براساس مطالعات صورت گرفته نیازمند ۸ هزار و ۱۰۰  جای پارک هستیم که در حال حاضر ۲۱۰۰ مورد آن موجود است.

برکچی خاطرنشان کرد: احداث پارکینگ در ضلع جنوبی بوستان ملت مشهد یک ضرورت است و با این اقدام و احداث پارکینگ طبقاتی تسهیلاتی برای تردد مردم در این نقطه از شهر ایجاد می‌شود و فضا برای پارک دوچرخه و موتورسیکلت نیز در طراحی این فضا تعبیه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 1 =

دکمه بازگشت به بالا