خراسان

فاز اول زائرشهر رضوی در میلاد امام رضا(ع) به بهره‌برداری می‌رسد

 

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی از بهره‌برداری از فاز اول زائرشهر رضوی همزمان با روز میلاد امام رضا(ع) خبر داد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، خلیل اکبری در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت که امروز ۲ مردادماه برگزار شد، درباره فاز اول پروژه زائرشهر رضوی، اظهار کرد: این شهرک در منطقه طرق مشهد با ۳۵ هکتار و ۲۲۰ هزار متر مربع پروژه در سه فاز اجرایی می‌شود و واحدهای آن در دو نوع هیاتی یا گروهی و سوییتی احداث می‌شود.
وی افزود: فاز اول و دوم با صد هزار مترمربع در دست احداث است و هزینه کل پروژه ۲۲۰ میلیارد تومان است که هزینه فاز اول تاکنون ۴۵ میلیارد تومان بوده است. فاز اول این پروژه به اتمام رسیده و با وجود اینکه اجرای فاز دوم در دستور کار نبود فاز دوم آن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 
اکبری درباره ظرفیت اقامت در این زائرشهر عنوان کرد: در مجموع ظرفیت اسکان ۲۰ هزار نفر فراهم می‌شود که ظرفیت فاز اول آن ۴۵۰۰ نفر است. 
در ادامه سیدخلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی اظهار کرد: ۲۷ هزار نفر در مرحله گزینش برای خدمت به آستان قدس رضوی و مشارکت در طرح خدمت‌یاران رضوی هستند. تعداد خادمان رسمی حرم رضوی ۵ هزار نفر و تعداد خدمت‌یاران ۲۰ هزار نفر بود که طبق آیین‌نامه جدید آستان قدس تعداد خادم یاران به ۵۰ هزار نفر رسید.
وی عنوان کرد: پر واقع خدمت به امام رضا(ع) تحول اساسی پیدا کرده است و موضوع خدمت از بخش انحصاری آن از مشهد خارج و به سطح بین‌المللی و کشوری گسترش یافته است. به همین منظور خادمین از سراسر کشور در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها بنا به نوع شغل خود به مردم خدمات رایگان ارایه می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − چهار =

دکمه بازگشت به بالا