مشهد

قرارداد ایستگاه‌های دوچرخه مشهد اصلاح و یا لغو می‌شود

فیاضی

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهدمقدس گفت: وضعیت فعلی ایستگاه‌های دوچرخه مشهد نیازمند بازنگری و حتی لغو قرارداد با پیمانکار است.

سید جلال فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در رابطه با انتقال بیمارستان قائم اظهار داشت: شهر مشهد مقدس نیاز به 1000 تخت بیمارستانی جدید دارد و سال‌ها است بیمارستان دولتی جدید در مشهد افتتاح نشده و تغییر کاربری بیمارستان قائم و ایجاد بیمارستان جدید نیاز به توجه همه جانبه دارد.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه انتقال بیمارستان قائم نیاز به تامین اعتبار دارد، خاطرنشان کرد: باید اعتبار به میزان کافی تامین شود و بیمارستان جدید ساخته شود سپس بحث انتقال بیمارستان جدی می‌شود زیرا امکان اینکه بیمارستان برای مدتی تعطیل باشد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تغییر کاربری مکان فعلی بیمارستان قائم نیز باید به گونه‌ای باشد که معضل ترافیک را در خیابان‌های اطراف محل بیمارستان گسترش ندهد، زیرا خیابان پاستور و پرستار یکی از بحرانی‌ترین خیابان‌ها از نظر ترافیک است و مطب اکثر پزشکان در این نواحی قرار دارد و نیاز شدید به پارکینگ در این ناحیه حس می‌شود به همین خاطر برای تغییر کاربری باید ابعاد قضیه به طور کامل بررسی و سپس تصمیم گیری شود.

فیاضی در رابطه با وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه در شهر مشهد نیز گفت: با توجه به وضعیت فعلی این ایستگاه‌ها کمیسیون حمل و نقل شهرداری موظف به بازنگری قرارداد در ابعاد مختلف است و یکی از موضوعات مهم عدم پیوند درآمد پیمانکار با تبلیغات است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه بیلبوردهای ایستگاه‌های دوچرخه سواری مشکلاتی را ایجاد کرده عنوان کرد: درآمد پیمانکار به بیلبوردها متصل شده و فعالیت موثر برای دوچرخه‌ها انجام نمی‌شود، همچنین فضای شهر از نظر تبلیغات اشباع شده و باید تبلیغات را کاهش بدهیم زیرا در تمام شهرهای توسعه یافته دنیا تبلیغات شهری به صورت پیاده محور است و به صورت سازه،  تبلیغات ندارند، اما در فضای شهر مشهد ایستگاه‌های دوچرخه پایه‌ای برای نصب بیلبورد قرار داده شده‌اند.

وی افزود: آخرین وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه هنوز مشخص نیست و نیاز به بازنگری دارد که پس از آن ممکن است قرارداد اصلاح یا لغو شود و قرار است بعد از تعطیلات شورا کارها به صورت فشرده انجام شود و ایستگاه‌های دوچرخه کارآمد شوند.

فیاضی در رابطه با یکی دیگر از مشکلات ایستگاه‌های دوچرخه خاطرنشان کرد: باید مسیر امن و مطمئن برای دوچرخه سواران ایجاد و این مسیر باید به صورت شبکه باشد و معبری برای تردد دوچرخه سواران نیز مهیا کنیم، طی رایزنی‌های انجام شده 60 کیلومتر تصویب و روی نقشه پیاده شده و امیدواریم به زودی اقدامات برای عملی کردن این طرح نیز انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا