مشهد

متوسط اشغال هتل‌های مشهد در تابستان امسال ۵۸ درصد بود

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: متوسط اشغال هتل‌های مشهد در تابستان امسال ۵۸ درصد بوده است.

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: متوسط اشغال هتل‌های شهر مشهد از ابتدای تابستان تا پایان شهریور ماه امسال در حدود ۵۸ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه میزان متوسط اشغال هتل‌ها در تابستان امسال بسیار پایین بوده است، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در فصل تابستان، فعالیت خانه مسافرها و اقامتگاه‌های غیرمجاز و کاهش زائران خارجی از مهم‌ترین علل کاهش متوسط میزان اشغال هتل‌ها در طول تابستان امسال بوده است.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: البته کاهش میزان ماندگاری زائران در شهر مشهد مقدس نیز یکی از علل بسیار مهمی است که سبب کاهش میزان اشغال هتل‌ها شده به طوری که بیشتر رزروهای طول تابستان امسال در مشهد مقدس برای یک یا ۲ شب بوده‌اند.

قانعی بیان کرد: در واقع تنها تا از حدود ۲۵ مرداد ماه تا ۲۰ شهریور ماه امسال شاهد اشغال مناسب و در حدود ۷۰ درصد هتل‌ها در  شهر مشهد در تمام طول تابستان بودیم و در مابقی زمان‌ها میزان اشغال هتل‌ها زیر ۶۰ درصد بوده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه فضای کسب و کار مناسبی در طول نیمه ابتدایی امسال برای هتل‌ها وجود نداشت و در نیمه دوم سال هم که میزان ورود گردشگر افت می‌کند و در واقع انتظار می‌رود شاهد افت متوسط ضریب کاهش اشغال هتل‌ها در شهر مشهد باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا