مشهد

مراجعه روزانه ۵ نفر برای راه‌اندازی فست‌فود در مشهد مقدس

فست فود

ابوالقاسم کاشفی وحدتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۰۰ واحد پروانه‌دار اغذیه و پیتزا و فست فود در مشهد مقدس در حال فعالیت هستند و حدود ۴۰۰ عدد نیز در دست اقدام هستند یعنی درخواست خود را ارائه کرده‌اند و در حال بررسی برای صدور پروانه آنها هستیم.

رئیس اتحادیه اغذیه، پیتزا و فرآورده‌های گوشتی مشهدمقدس گفت: متاسفانه هر روز بین ۱۰ تا ۲۰ مورد از واحدهای فعال فعلی نیز به دلیل رکود بازار جمع‌آوری می‌شوند؛ متاسفانه برخی اطلاعات زیادی در مورد این حرفه ندارند و به همین دلیل پس از مدتی مجبور می‌شوند کسب و کار خود را به دلیل رکود بازار تعطیل کنند.

کاشفی وحدتی ادامه داد: همچنین برخی نیز از سخت‌گیری‌های اتحادیه در مورد شرایط بهداشتی لازم برای راه‌اندازی واحد فست فود اطلاعی ندارند و جایی را بدون اینکه از ما مشاوره و یا استعلام بگیرند اجاره می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زمانی در مشهد ۱۵۰ واحد فروش اغذیه و فست فود داشتیم و اکنون این آمار ۱۰ برابر شده است خاطرنشان کرد: اعتبارنامه بنده سال ۶۶ صادر شده است؛ آن زمان که کار را شروع کردم حدود ۸۰ واحد اغذیه در مشهد در سال ۶۶ فعال بود و امروز شاهد هستیم که آمار اغذیه فروشان مشهد سرسام آور شده است و تقریباً ۲۰ برابر شده است.

کاشفی وحدتی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقبال عمومی نسبت به فست فود بسیار خوب بوده است گفت: اما با توجه به رکود بازار و تعداد زیادی که به این کار آوردند این اقبال تا حدودی از میان رفته است؛ برای مثال زمانی در میدان تقی آباد مشهد فقط یک واحد فست فود بود اما امروز این منطقه اشباع شده است و یا در میدان ۱۰ دی مشهد نیز همین شرایط حاکم است.

وی همچنین در مورد نظارت‌های اعمال شده از سوی این واحد صنفی اظهار داشت: در این زمینه بسیار سختگیرانه عمل می‌کنیم و واحدهای اغذیه و فست فود تا زمانی که شرایط را رعایت نکنند پروانه نمی‌گیرند.

کاشفی وحدتی با اشاره به اینکه به صورت میانگین روزانه ۵ نفر برای راه‌اندازی فست فود در مشهد به اتحادیه مراجعه می‌کنند ادامه داد: برخی از این دوستان تصورات اشتباهی در مورد این کار دارند و با صحبتی که با برخی صورت می‌دهیم موفق می‌شویم برخی را از این کار منصرف کنیم اما برخی نیز کار را شروع می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کیفیت پیتزای ۶ هزار تومانی که این روزها در مشهد فراگیر شده است را تائید می‌کند یا خیر افزود: نکته مهم این است که واحدها باید دارای نرخنامه باشند و اگر قرار است پیتزا با این قیمت نیز ارائه شود باید دارای کیفیت لازم باشد و ما نیز بر این حوزه نظارت داریم.

کاشفی وحدتی عنوان کرد: امروز می‌توان عنوان کرد که مشهد از نظر تعداد فست فود و اغذیه فروشی اشباع شده است مگر در خیابان‌ها و بولوارهایی که بعضاً ممکن است هنوز این ظرفیت وجود داشته باشد و در مجموع توصیه نمی‌کنیم که افراد جدید این کار را صورت دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا