مشهد

نرخ مصوبی برای کارگران نظافت‌چی خراسان‌رضوی وجود ندارد

نظافتچی

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تا‌کنون هیچ نرخی برای کارگران خدماتی نظافت‌چی مصوب نشده است.

علی باخرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد‌مقدس اظهار داشت: قیمتی که برای خدمات کارگران نظافتچی در نظر گرفته می‌شود به صورت داخلی در هر شرکت بوده و بر‌اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و ممکن است در این ایام سال که میزان تقاضا برای این نوع از خدمات افزایش پیدا می‌کند مبلغ بسیار بالایی را طلب کنند.

وی ادامه داد: تنها در صورتی‌که کمیسیون نظارت قیمت مصوبی بر اساس میزان کار این افراد  مشخص کند ما می‌توانیم‌ روی آن نظارت داشته باشیم.

 رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به آغاز طرح نظارت بر اصناف برای شب عید، خاطرنشان کرد: مرحله مقدماتی این طرح تا ۱۰ اسفند ادامه پیدا کرده و پس از آن وارد فاز اجرایی می‌شویم.

باخرد در ارتباط با برخی از حراج‌ها با درصد بسیار بالا، اظهار داشت: هر حراجی باید به صورت کامل با اتحادیه مورد نظر هماهنگ شده و تأییدیه‌های مورد نظر برای آن صادر شده باشد در صورتیکه این مجوز صادر نشده باشد آن حراج واقعی نیست.

وی ادامه داد: ماده ۸۴ قانون نظام صنفی کشور گویای این است که هر‌کس بخواهد حراج انجام دهد باید حداقل ۱۵ درصد زیر قیمت بازار آن را به فروش برساند و برای آن حداکثری در نظر نگرفته و حراج با درصدهای بالا خلاف قانون نیست اما باید از مرجع صنفی مربوطه مجوز داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا