ورزش

نمی‌گذاریم ورزش ابزار سیاست شود

کوروش+صبوریان

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان تحت هیچ شرایطی اجازه استفاده از امکانات ورزشی برای تبلیغ یک جناح خاص سیاسی و یا یک کاندیدای انتخابات را نمی دهد.

کوروش صبوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد، در خصوص این موضوع که برخی از روسای هیئت‌های ورزشی قصد حضور در انتخابات مجلس را دارند، اظهار داشت: ورزش نباید ابزار سیاست شود، اگر روسای هیئت‌ها می‌خواهند در انتخابات کاندیدا شوند باید از مسئولیت خود استعفا دهند.

وی افزود: وزارت ورزش در موضوع انتخابات بی‌طرف است و اجازه سوء استفاده به هیچ یک از جریان‌های سیاسی را نمی‌دهد به همین دلیل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این خصوص دقت و توجه ویژه را انجام خواهد داد و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

صبوریان تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان تاکنون در این زمینه توصیه‌هایی را به تمامی استانهای کشور داشته‌اند و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز بر اساس همین توصیه‌ها عمل خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: هرچند تاکنون در این زمینه گزارشی ارائه نشده اما از تمامی مسئولان و روسای هیئت‌های ورزشی استان تقاضا داریم که علاوه بر اینکه تمامی موارد قانونی را رعایت کنند اجازه سوء استفاده از امکانات مجموعه خود را به یک جریان خاص سیاسی ندهند.

۱۴۰ هزار ورزشکار در قالب ۴۸ هیات ورزشی در استان شش میلیون نفری خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالیت دارند. برآورد شده دست کم پنج برابر این تعداد نیز به صورت سازمان نیافته و یا در قالب ورزشهای همگانی در سطح استان فعالیت داشته باشند.

در مجموع ۳۰۰ هزار ورزشکار، مربی و داور رشته‌های مختلف در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۱۶۰ رشته ورزشی تحت پوشش بیمه قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا