مشهد

استقبال از ورود ۱۸۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پذیرش حدود ۱۸۰۰ دانشجوی طی سال تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.
دکتر امیر صالح مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: حدود ۱۱۰۰ دانشجو از طریق کنکور سراسری برای دوره کارشناسی و دکتری حرفه‌ای و حدود ۷۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد، PhD و رزیدنت بالینی در سال تحصیلی ۹۶ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرفته شده‌اند.
وی در خصوص برنامه دانشگاه علوم پزشکی برای دانشجویان جدید‌الورود این دانشگاه، اظهار کرد: طبق روال سه سال گذشته ستاد استقبال و ثبت نام متمرکز دانشجویان جدید‌الورود با هدف تسهیل و تسریع ثبت نام دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه تشکیل شده است.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: دو برنامه استقبال از دانشجویان جدید پسر از ۲۶ تا ۲۷ شهریور و از ۲۸ تا ۲۹ شهریور ماه برای گروه بانوان در محل سالن ورزشی پردیس دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد و همه فرآیندهای ثبت‌نام به شکل متمرکز و در لحظه انجام می‌شود. 
صالح مقدم با بیان اینکه حدود ۴۰ نفر از کارکنان دانشگاه در حوزه معاونت آموزشی در روز ثبت‌نام در محل مستقر می‌شوند، تاکید کرد: همزمان با فرآیند ثبت‌نام کارت دانشجویی دائم برای دانشجویان صادر می‌شود و برای انتخاب واحد آماده می‌شوند و می‌توانند در همان لحظه رزرو غذا را انجام دهند. همچنین تمهیداتی به عمل آمده است تا کسانی که متقاضی خوابگاه هستند از همان شب اول از امکانات خوابگاه بهره‌مند شوند. 
وی ادامه داد: همچنین پرونده صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویان در همان لحظه تشکیل می‌شود و دانشجویان می‌توانند تقاضای وام تحصیلی داشته باشند. 
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: برای همه دانشجویان ورودی جدید معاینات پزشکی انجام می‌شود و به دستور وزارت بهداشت تمام دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی باید پرونده الکترونیک سلامت داشته باشند. برنامه ثبت‌نام برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد، دکتری و رزیدنت بالینی نیز به همین ترتیب انجام می‌شود، ولی زمان آن هنوز مشخص نیست.
صالح مقدم عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود ثبت‌نام هر دانشجو کمتر از دو ساعت طول بکشد لذا در کنار سالنی که برای ثبت‌نام آماده شده است، امکاناتی نظیر کافی‌نت، دستگاه تایپ و تکثیر و… فراهم شده است. محیطی برای همراهان دانشجویان آماده شده است و با دادن بروشورهایی خانواده‌های دانشجویان را با قوانین دانشگاه آشنا می‌شوند و کتابچه‌ای از قوانین دانشگاه به خود دانشجویان داده می‌شود.
وی تصریح کرد: از شنبه، اول مهرماه جاری در تالار رازی همایش آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی ویژه دانشجویان جدید‌الورود برگزار می‌شود و هیئت رئیسه دانشگاه توصیه‌های لازم را به دانشجویان انجام می‌دهند و یک بسته هدیه به تمام دانشجویان اهدا می‌شود و همزمان با این برنامه در تالار ابن سینا همایش خانواده و دانشگاه برگزار می‌شود که مدیران فرهنگی و مشاوران دانشگاه با خانواده دانشجویان دیدار می‌کنند.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در اواخر مهرماه یک اردو یک روزه خارج از شهر برای دانشجویان تدارک دیده شده است که طی آن با فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشگاه آشنا می‌شوند و هر دانشکده هم تور دانشکده‌گردی برای دانشجویان خود برگزار می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا