مشهد

همه هنرمندان مشهد برای خانه بهار ۹۷ فراخوانده شدند

دبیر جشنواره «خانه بهار ۹۷» شهرداری مشهد مقدس گفت: امسال همه هنرمندان فراخوانده شدند و اجماعی بسیار خوب در این حوزه شکل گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، احسان مهدوی در آیین افتتاحیه جشنواره «خانه بهار» که در تالار ابن سینا برگزار شد، با بیان اینکه در خلق آثار هنری باید به جایگاه ویژه مشهد نیز نظر داشته باشیم، اظهار کرد: امسال برای این طرح ۸ بخش با نام هشت خیابان شهر (شهدا، عیدگاه، دریادل، پنجراه، زیباشهر، سعدآباد، جنت و گلشهر) انتخاب شده که شامل یادمان‌های شهری، هنرهای شهری، نقاشی دیواری، ترافیک شهری، آذین بندی شهر، نمایش‌های خیابانی، نورپردازی و گل آرایی شهر است.
وی تصریح کرد: امسال جلوی تولید آثار کپی برداری شده را می‌گیریم و در هر مرحله از تولید اگر کپی بودن اثر مشخص شود، قرارداد تولید کننده اثر لغو می‌شود و تا دو سال به وی اجازه شرکت در جشنواره داده نخواهد شد.
دبیر جشنواره «خانه بهار ۹۷» شهرداری مشهد مقدس اظهار کرد: به دنبال ایجاد شرایط برای آشتی دادن هنرمندان مشهدی با این جشن هستیم و برای این مهم تنها ۲۰ درصد داوران از تهران و بقیه از میان مشهدی‌ها انتخاب شده‌اند.
وی با بیان اینکه به زودی همایشی هزار نفری با حضور هنرمندان مشهدی برگزار خواهیم کرد، افزود: امسال برای اولین بار بحث «هوشمندسازی» در فراخوان خانه بهار اضافه شده است و ثبت‌نام، اطلاع‌رسانی و انعکاس بازتاب‌ها از طریق فضای مجازی انجام خواهد شد.
مهدوی از برگزاری جشنواره عکس موبایلی در این دوره از طرح استقبال از بهار خبر داد و افزود: با رأی مردمی، بهترین اثر در این حوزه نیز انتخاب خواهد شد.
وی ادامه داد: در بخش مشهد شهر گران سنگ‌های زیبا نیز جایزه ویژه‌ای با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است.
شایان ذکر است؛ علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به نشانی www.bahar٩٧mashhad.ir فرم جشنواره را تکمیل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا