مشهد

وزیر میراث فرهنگی: باغ خونی مشهد احیا می‌شود / امیدواریم سفارت روسیه همکاری کند

وزیر میراث فرهنگی گفت: توجه ویژه استاندار خراسان رضوی و وزارت میراث فرهنگی هم برقرار است و احیای این باغ همچون گذشته در دستور کار و برنامه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علی اصغر مونسان ظهر امروز در مراسم آغاز بازسازی اثر تاریخی باغ خونی اظهار داشت: احیای مجموعه تاریخی ارزشمند باغ خونی با توجه به قدمت تاریخی آن مد نظر این وزارتخانه و در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی است.

 

وی افزود: باغ خونی یکی از مکان‌های تاریخی است که اکثر مردم مشهد آن را می‌شناسند و در گذشته به عنوان باغ ایرانی شناخته می‌شده که در حال حاضر فضای سبز آن آسیب فراوانی دیده است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ضمن قدردانی از شهرداری مشهد به خاطر تملک این مجموعه تاریخی ادامه داد: توجه ویژه استاندار خراسان رضوی و وزارت میراث فرهنگی هم برقرار است و احیای این باغ همچون گذشته در دستور کار و برنامه است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در مرحله بازسازی هم ساخت ساختمان‌های تخریب شده مدنظر است و در حال حاضر احیای فضای سبز این مجموعه که به شدت تخریب شده است توسط شهرداری مشهد انجام می‌شود.امیدواریم سفارت روسیه در تهران در دادن اسناد و تصاویر مربوط به این مجموعه برای احیای آن ما را همراهی کند.

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار داشت: میراث فرهنگی خراسان رضوی طی سال‌های قبل و امسال با هماهنگی بانک کشاورزی مرمت‌های اضطراری این اثر را با  ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اعتبارات ملی انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: شهرداری مشهد علاوه بر هزینه تملک اثر، برای بازسازی این مجموعه ارزشمند تاریخی ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا